مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران می‌گوید فرهاد مجیدی ظرف یکی دو روز آینده درباره حضورش در تیم ملی پاسخ خواهد داد.

استیلی: با شاهرودی و عابدزاده برای تیم امید صحبت کرده ام/ مجیدی به زودی جواب می دهد

به گزارش قدس آنلاین، حمید استیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت تیم ملی امید و انتخاب دستیاران زلاتکو کرانچار به صحبت پرداخت. مدیر تیم ملی فوتبال امید درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان دستیار کرانچار عنوان کرد: "فعلا به او پیشنهاد مربیگری تیم ملی داده شده اما کادر فنی منتظر پاسخ مجیدی هستند."

* ابتدا درباره وضعیت تیم ملی امید صحبت کنید. اردوهای تیم ملی از چه زمانی آغاز خواهد شد؟

سرمربی تیم ملی مشخص شده و قرار است سه مربی ایرانی به عنوان کمک کرانچار هم انتخاب شوند و یک مربی بدنساز هم خودش به عنوان دستیار بیاورد. اردوهای تیم ملی هم از ۲۲ اردیبهشت آغاز خواهد شد و اولین اردوی ما به صورت یک هفته‌ای خواهد بود تا بازیکنان مد نظرمان را انتخاب کنیم یعنی بازیکنانی که به اردو دعوت می‌شوند را می‌بینیم تا در ادامه تا زمانی که قرار است به جاکارتا برویم چهار اردوی دیگر را برگزار و تیم را آماده کنیم. چند بازی تدارکاتی هم پیش‌بینی شده تا در طی این برنامه انجام بدهیم که ان‌شاءالله در جاکارتا هم بازی‌ها را پشت سر بگذاریم و در ادامه به مسابقه‌های مقدماتی المپیک برویم که اواخر اسفندماه و اوایل فروردین ماه برگزار می‌شود. ان‌شاءالله برای آن زمان تیم خوب و شایسته‌ای را آماده کنیم چرا که بحث، منافع ملی است و باید الان همه دست به دست هم  بدهیم و به منافع ملی فکر کنیم.

* شما به مسابقه‌های آسیایی جاکارتا اشاره کردید؛ مسابقه‌هایی که بازیکنان زیر ۲۳ سال می‌توانند در آن حضور داشته باشند. به علاوه سه بازیکن بزرگسال هم می‌توانید به این تورنمنت ببرید. آیا همانند هر دوره باز هم بازیکنان زیر ۲۳ سال با حضور سه بازیکن بزرگسال را به این تورنمنت می‌برید تا در ادامه بازیکنان حاضر به خاطر شرایط سنی نتوانند در مقدماتی المپیک حاضر باشند؟

در بازی‌های جاکارتا دو مساله وجود دارد. در این بازی‌ها می‌توانیم از بازیکنان زیر ۲۳ سال استفاده کنیم و سه بازیکن بزرگسال هم می‌توانیم در ترکیب تیم ملی داشته باشیم. این بازیکنان زیر ۲۳ سال هیچ کدام نمی‌توانند در مقدماتی المپیک حاضر باشند. چندین سال است که این کار را انجام داده‌ایم و بازیکنان زیر ۲۳ سال را به مسابقه‌های آسیایی برده‌ایم و همیشه دستمان برای مقدماتی المپیک خالی بوده است و نتوانستیم از آن بازیکنانی که تجربه کسب کرده‌اند استفاده کنیم. تصمیم‌گیری ما درباره بازی‌های جاکارتا تا این لحظه به این صورت است که تیمی که می‌تواند در مقدماتی المپیک بازی کند یعنی تیم زیر ۲۱ سال را در این بازی‌ها استفاده کنیم. تیم خوبی هم داریم آماده می‌کنیم چرا که در حال حاضر در لیگ برتر ما بازیکنان شایسته زیادی هستند که سن بازی در مقدماتی المپیک را دارند و در لیگ هم بازی می‌کنند. در ادامه هم پس از بازی‌های جاکارتا زمان کافی را در اختیار داریم که اگر بازیکنی از قلم افتاده بود و شرایط خوبی داشت دوباره به تیم ملی امید دعوت کنیم. در این زمینه حتما می خواهیم تعاملی را با مربیان باشگاه‌ها ایجاد کنیم تا بازیکنانی که فوق‌العاده خوب هستند بتوانند به تیم ملی امید کمک کنند.

* یعنی بازیکنانی به بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌روند که بتوانند در مقدماتی المپیک هم حاضر باشند؟

بله دقیقا می‌خواهیم همین کار را بکنیم. در این زمینه جلساتی هم با کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار شده و هم با آقای کرانچار صحبت کردیم و همگی تصمیمشان بر این بود که با تیم زیر ۲۱ سال به جاکارتا برویم.

* در مورد دستیاران آقای کرانچار گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شود و حتی طی یکی دو روز گذشته نام فرهاد مجیدی به عنوان جدی‌ترین گزینه برای دستیاری کرانچار مطرح شده است. شما با او صحبت کرده‌اید؟

خود آقای کرانچار تجربه بسیار خوبی در مربیگری دارند و ما هم در نظر داریم کنارش چند مربی ایرانی به کار بگیریم. با احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودی صحبت‌هایی انجام داده‌ایم. این‌ها بازیکنانی هستند که در جام جهانی برای تیم ملی بازی کرده‌اند و کاریزمای بسیار خوبی دارند. البته با سهراب بختیاری‌زاده هم قصد دارم صحبت کنم که تا این لحظه صحبتی با او نداشته‌ام. کسی که قرار است روی نیمکت تیم ملی امید بنشیند باید مدرک مربیگری A داشته باشد و بتواند واقعا به عنوان یک یار به تیم ملی کمک کند. من با فرهاد مجیدی هم صحبت کرده‌ام و از من خواسته است که ظرف دو روز آینده به پیشنهاد مربیگری تیم ملی فکر کند. او هنوز به ما جواب نداده و فکر می‌کنم ظرف یکی دو روز آینده جواب قطعی‌اش را می‌دهد. پس از این که گزینه‌هایمان مشخص شد با کرانچار صحبت می‌کنیم و او هم باید در این زمینه دیدگاه‌هایش را بگوید تا ببینیم گزینه نهایی چه نفراتی خواهند بود.

* آیا سرمربی تیم ملی و مدیرش جلساتی را با کی‌روش برگزار می‌کنند تا با سرمربی تیم ملی هم تعامل داشته باشند؟

صددرصد باید با تیم ملی بزرگسالان هم تعامل داشته باشند. هم سرمربی تیم و هم تمام اعضای تیم با تیم ملی بزرگسالان تعامل خواهند داشت چرا که ما زیرگروه تیم ملی بزرگسالان هستیم بنابراین به تیم ملی در هر زمینه‌ای که بتوانیم کمک می‌کنیم.

* پییش‌بینی‌تان از آینده تیم ملی امید چیست؟ فکر می‌کنید طلسم صعود ایران به المپیک شکسته خواهد شد.

موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی مشخص و درستی دارد. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم تیم خوبی را روانه مسابقه‌های مقدماتی المپیک کنیم. پس از برنامه‌ریزی باید انتخاب‌های خوبی را انجام بدهیم. اگر در انتخاب مربی و کادر و در ادامه انتخاب بازیکنان انتخاب‌های درستی انجام دهیم قاعدتا تیم خوبی را آماده کرده‌ایم. مطمئنا در راه آماده‌سازی تیم ملی تعامل خوبی هم با باشگاه‌ها خواهیم داشت. امیدوارم مربیان هم کمک کنند و بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دهند و مشکلی هم در این زمینه پیش نیاید. برنامه‌ریزی ما تا بازی‌های آسیایی جاکارتابه مشکل نمی‌خورد چرا که تیم‌ها اکثرا در استراحت هستند اما در ادامه و فصل آینده لیگ باید برنامه‌ریزی درست و مدونی داشته باشیم. در این راه قطعا با مربیان لیگ تعامل خواهیم کرد چرا که بحث، بحث ملی است و قطعا در این راه همه کمک می‌کنند. ما نمی‌خواهیم به باشگاه‌ها ضربه بزنیم و قطعا باشگاه‌ها هم نمی‌خواهند به تیم ملی ضربه بزنند اما بحث منافع ملی بسیار مهم است.

* طی روزهای گذشته علی کریمی مطالبی را درباره شما عنوان کرد و از شما خواسته بود با فدراسیون تحت ریاست مهدی تاج کار نکنید. نظرتان درباره این اظهارات کریمی چیست؟

علی کریمی دوست من است و سال‌ها برای فوتبال ایران زحمت کشیده است. من او را همیشه دوست دارم. او هم نظرش را گفته اما الان صحبت از بازیکنان و منافع ملی است. من واقعا رابطه خوبی با کریمی دارم و او مثل برادر من است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.