قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تا کنون هیچ آماری از تعداد مبتلایان یا فوت شوندگان به تب کریمه نداشته ایم.

آماری ازتعداد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان خراسان  نداریم

محمد رشتی باف، معاون سلامت اداره کل نظارت دامپزشکی استان در گفتگو با قدس آنلاین در خصوص  شایعاتی مبنی بر ابتلای چند نفر از شهروندان خراسانی به تب‌کنگو دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام هشدار به  شهروندان گفت:این خبر فعلا در حد هشدار و برای پیشگیری به منظور جلوگیری از بروز هر نوع اتفاق ناگواری که در جمعیت انسانی بیفتد این اخطار صادر شده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه اتفاقی به شهروندان خراسانی هشدار داده می شود که از هر گونه کشتار در خارج از کشتارگاه به عنوان ریسک بسیار بالا اجتناب کنند که این هشدار به روستائیان هم بابت این که کشتارشان در کشتارگاه های مجاز انجام شود. چون زمانی که در مراکز مجاز این کشتارها انجام شود به صورت کاملا اتوماتیک وار همه کشتارها به مدت بیست و چهار ساعت در پیش سرد سردخانه قرار می گیرد که اگر احتمالا هم گوشت آلوده باشد خنثی می شود و گوشتی که در دسترس مردم قرار می گیرد کاملا سالم و قابل استفاده است.

معاون سلامت اداره کل نظارت دامپزشکی استان ادامه داد:به دامداران توضیه شده است که سم پاشی های دوره ای خودشان را چه برروی بدن دام و چه اماکن دامی انجام بدهند تا باعث از بین رفتن کنه ها شود که همین امر خود باعث دو اتفاق می شود یکی اینکه از نظر خطر انتقال تب کریمه به حداقل می رسد و دیگر اینکه بجز این تب سایر بیماری های انگلی مسری هم بشدت کاهش پیدا می کند.

وی در توضیح تعداد فوت شوندگان از طریق این تب گفت: ما در استان خراسان یک چنین آماری مبنی برفوت شوندی از طریق ابتلا به تب کریمه را نداشته ایم و این امار مطمئنا مربوط به شهر و استان دیگری است و به هر شکل چون فصل شیوع کنه است این اخطار صرفا جهت جلوگیری و آگاهی شهروندان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.