همدان- مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات طی سال گذشته از سوی سازمان جهاد کشاورزی جمع‌آوری شد، از رشد ۴۰ درصدی در این زمینه خبر داد.

افزایش ۴۰ درصدی جمع‌آوری زکات در همدان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام امین رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در همدان و در وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر فعالیت اقتصادی در حوزه فرهنگی هم اقداماتی انجام می‌دهد، اظهار کرد: تنها وزارتخانه دارای نماینده رهبری وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در همه استان‌ها مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند، ادامه داد: نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی در زمینه غذای حلال، نظارت بر ذبح شرعی کشتارگاه‌ها فعالیت می‌کند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه ناظر شرعی در همه کشتارگاه‌های دام سنگین و طیور داریم، بیان کرد: شایعه ایجاد شده که طیور با دستگاه ذبح می شوند که این موضوع را به طور کلی تکذیب می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه در استان همدان و کشور هیچ کشتارگاهی با دستگاه طیور کشتار نمی‌شود بلکه با دست ذبح می‌شود، افزود: در هر کشتارگاه طیور ۶ ذابح به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند.

 امینی با تاکید بر اینکه ذبح‌ها با شرایط اسلامی و قانونی انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورت بروز تخلفاتی در حوزه ذبح مانند ذبح استقبال به قبله و نیاوردن نام خدا در هنگام ذبح و ... با فرد متخلف برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ ناظر شرعی در استان همدان در داخل کشتارگاه‌ها مستقر هستند که کارهای نظارت بر ذبح را از ابتدا تا انتها کنترل می‌کنند، ادامه داد: ضبط اجزای حرام لاشه‌ها و جلوگیری از ورود این اجزا حرام به بازار نیز انجام می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در ایام عید قربان، عاشورا و تاسوعا، اکیپ‌هایی به صورت سیار برای نظارت بر ذبح اعزام می‌شوند، افزود: به تازگی وزارت جهاد کشاورزی با سازمان استاندارد تفاهمنامه‌ای به نام برند غذای حلال امضا کرده و با همکاری اداره استاندارد برندی برای گوشت‌هایی که نظارت شده طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این برند به نام غذای حلال است و به شرکت و کشتارگاه‌های دارای مجوز ارائه شد، بیان کرد: به کشتارگاه‌هایی که موارد قانونی استاندارد و اسلامی بودن را رعایت کنند این مجوز داده می‌شود.

امینی با تاکید بر اینکه در حوزه صادرات محصولات دارای برند غذای حلال صادر می‌شوند، افزود: در سیاست‌های کلان و تصمیم‌گیری، برند غذای حلال برای محصولات صادراتی را در آینده خواهیم داشت.

وی در ادامه به موضوع زکات اشاره کرد و با بیان اینکه ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال گذشته از سوی سازمان جهاد کشاورزی زکات جمع‌آوری شده است، ادامه داد: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از زکات جمع‌آوری شده زکات فطریه بوده و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز زکات واجب بوده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه استان همدان طبق جمعیت جزو رتبه‌های برتر در جمع آوری زکات است، افزود: جمع‌آوری زکات در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مبالغ جمع آوری شده بین نیازمندان کمیته امداد توزیع می‌شود، افزود: ۱۳ میلیارد در پروژه‌های محل جمع‌آوری زکات مانند قنوات، جدولگذاری، راه‌سازی و... هزینه شده و بقیه بین فقرا و نیارمندان تقسیم شده است.

امینیبا بیان اینکه ۲۲۵ جلسه شورای زکات در استان تشکیل شده است، افزود: بیش از ۳۰ روحانی برای تبلیغ چهره به چهره در حوزه پرداخت زکات به حسینیه‌ها و مساجد اعزام شدند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۷ مورد همایش و تجلیل از مودیان نمونه، افزود: در حوزه فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی در آموزش عقیدتی و اقامه نماز رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان از برگزاری پنج دوره‌ آموزشی خبر داد و افزود: در زمینه فعالیت قرآنی نیز دو مسابقه قرآنی برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه روستاییان و عشایر، افزود: در حوزه ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل ستاد و دبیرخانه این ستاد انجام شده است.

امینی با بیان اینکه ۵۰ تن سیب زمینی در ایام اربعین به استان‌های ایلام و کرمانشاه ارسال شد، افزود: ۳۰۰ کیلو گوشت و سه تن سیب درختی برای زائران اربعین در سال گذشته تدارک دیده شد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.