مهناز خجسته نیا: جابه جایی مکان «جمعه بازار مهرآباد» مشهد پس از سال‌ها خاک خوردن مردم و رسانه ها، از آن دست سوژه هایی است که نه تنها «مشکل گشا» بلکه «مشکل ساز» شده است.

جمعه بازار مشهد جابه جا نشده دردسرساز شد

 سال‌هاست که اهالی بلوار میامی مشهد چشم انتظار تحقق وعده انتقال جمعه بازاری بودند که امروز درد اهالی بلوار شهید شوشتری شده است.

روز بازاری که به جهت بزرگی و تنوع جنس در هیچ نقطه از کشور مشابه‌ای ندارد و هر چه بخواهی از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد در آنجا پیدا می‌شود.

بازاری برای همه چیز از صدها کالاهای نو گرفته تا ده‌ها قلم جنس دست دوم، که هر کدام هم البته مشتری خاصی دارند.

*

جمعه گذشته اولین هفته‌ای بود که اهالی بلوار میامی روز تعطیلی آرامی را پشت سر گذاشتند و همه مشتریان این بازار راهی بلواری شدند که هنوز در برزخ شهر و روستاست.

جایی که در آخرین نقطه از محدوده شهر، ابتدای مسیری پرمشتری برای این بازار است.

مسیری که در حالت عادی توان تحمل بار ترافیکی انبوه خودروهای سبک و سنگین را ندارد، حالا اگر این حجم تردد هم به آن اضافه شود به گره کوری تبدیل می‌شود که باز کردن آن آغاز ماجراست؛ ماجرایی که از یک راه روستایی آب می‌خورد، اما نام بلوار را یدک می‌کشد.

*

روز گذشته که برای تهیه گزارش مکان جدید این بازار راهی بلوار شهید شوشتری شدیم، هرگز گمان نمی‌کردیم مکانی که این همه در بوق و کرنای خبرها برای جانمایی جدید آن پیچیده شده، به قطعه‌ای از اراضی شهرک شهید شوشتری (روستای شترک) خلاصه شده است.

قطعه‌ای که تمام زیر ساخت‌های موردنظر خلاصه شده به یک زمین با دیوار کشی آهنی به عنوان بازار و نیمه دیگر آن با دیواره بلوک سیمانی برای پارکینگ!

وقتی به سراغ اهالی شهرک شهید شوشتری می‌رویم، دل پردردی دارند.

اهالی روستایی که خودشان برای تردد با هزار مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، حالا انبوه خودروهای این بازار قوز بالا قوز مشکلات آن‌ها شده‌اند.

یکی از کسبه روستا می‌گوید: در حالی مسئولان نام بلوار شهید شوشتری را در تعیین مسیر این بازار عنوان می‌کنند، که راهی روستایی، بیش نیست!

وی با بیان اینکه در اولین هفته از تشکیل این بازار، مسیر تا پاسی از شب قفل بود، می‌افزاید: این در حالی است که جاده‌های مجاور هم پاسخگوی این حجم ترددها نیست.

یکی دیگر از ساکنان شهرک نیز با زیر سؤال بردن جانمایی جدید این بازار می‌گوید: وقوع دو تصادف جرحی در اولین روز از برگزاری این بازار، اولین نتیجه این تصمیم گیری بود.

به گفته وی مدیران شهری در حالی دم از تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این بازار در جانمایی جدید می‌زنند که هنوز تأمین روشنایی آن لنگ می‌زند.

 وی با بیان اینکه تأمین روشنایی اولین گام تأمین امنیت این حجم مشتری است، می‌افزاید: هر دو تصادف جمعه گذشته به دلیل ساخت سرعتگیر و نبود روشنایی مسیر اتفاق افتاده است.

یکی از زنان میانسال این شهرک هم با اشاره به مشکلات تردد با اتوبوس می‌گوید: تنها اتوبوس این روستا روز جمعه دو ساعت در ترافیک گیر کرده بود.

او با بیان اینکه اهالی این روستا سال‌هاست که با تمام مشکلات آن ساخته‌اند، اظهار می‌دارد: مانده‌ایم چرا مسئولان به جای رفع مشکلات برای ما مشکل ایجاد می‌کنند.

پیرمرد ریش سفید روستای شترک هم که سال‌هاست چشم به راه مسئولان برای رفع مشکلات است، می‌گوید: «از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید»  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.