تولیدکنندگان پوشاک کشور بر این عقیده اند که قیمت ارز و دلار مصیبت تولیدکنندگان داخلی است و دولت با کنترل قاچاق پوشاک باید به کمک تولید ملی بیاید.

قیمت ارز و دلار مصیبت تولیدکنندگان داخلی/ دولت با کنترل قاچاق پوشاک به کمک تولید ملی بیاید

به گزارش قدس آنلاین، مراسم رونمایی از دومین کتاب ملی مد و لباس ایران در تالار رودکی تهران برگزار شد و جمعی از تولیدکنندگان و مسئولان این بخش به ایراد سخن پیرامون اهمیت مد و طراحی در صنعت پوشاک کشور پرداختند.
رحیم چگینی تولید کننده پوشاک در این مراسم اظهار داشت: به نوآوری و مد در حوزه لباس نیاز داریم اما برخی تولیدکنندگان داخلی نسبت به آن بی توجه هستند. در بحث تولید پوشاک داخلی یک طرف طراحان، یک سو دانشگاهیان و دو طرف دیگر مردم و دولت هستند اما طراحان مهم ترین بخش آن محسوب می شوند.
چگینی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید به تنوع و طراحی پوشاک توجه ویژه ای داشته باشند و دولت نیز حمایت خود را از تولیدکنندگان داخلی گسترش دهد و به ویژه مسئله قاچاق را کنترل کند.
وی با بیان اینکه باید ارتباط صنعت و دانشگاه محقق شود تا بتوانیم از ایده های خوب دانشگاهیان در عرصه تولید بهره مند شویم، ادامه داد: مردم باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند و کالاهای باکیفیت ایرانی را جایگزین مارک پوشی کنند.

*قیمت ارز و دلار مصیبت تولیدکنندگان داخلی

مذنبی یک تولیدکننده دیگر در این مراسم با بیان اینکه قیمت ارز و دلار مصیبت تولیدکنندگان داخلی است، گفت: ما در کشور در حوزه تولید حلقه هایی داریم که از هم گسسته هستند و این گسست به تولیدکنندگان آسیب می زند.
وی افزود: ما نیاز به دیده شدن داریم و برای این کار باید برنامه ریزی لازم انجام شود.
این تولیدکننده با اشاره به مسئله تفاوت کلاس پوشاک داخلی و پوشاک خارجی خاطر نشان کرد: سهم پوشاک خارجی در بازار داخلی بسیار بزرگ است که به کیفیت خوب آن باز می گردد بنابراین تولیدکننده داخلی باید به دنبال این باشد که کلاس و کیفیت کار خود را به رقبایش برساند هرچند در برخی موارد این امر محقق شده است.
وی با بیان اینکه تی شرت ده هزار تومانی با مواد بازیافتی در برخی مغازه ها دیده می شود، عنوان کرد: تولیدکنندگان داخلی باید تلاش کنند با بالا بردن کیفیت، نظر بازار داخلی را به سمت خود بازگردانند.

*مهمترین بخش صنعت پوشاک کشور طراحی و مد است

مجید فخار یک تولیدکننده فعال در حوزه پوشاک با بیان اینکه طی چند سال گذشته تغییراتی برای توسعه صنعت پوشاک کشور انجام شده است، اظهار داشت: تشکیل انجمن صنعت پوشاک کشور به دلیل گسستی بود که بین نیاز بازار پوشاک و تولید تولیدکنندگان وجود داشت و امیدواریم با این قدم های مثبت به سوی شکوفایی این صنعت در کشور پیش برویم.
وی افزود: مهمترین بخش صنعت پوشاک کشور، بخش طراحی و مد آن است و بخش دیگر تولیدکننده است و واقعیت این است که توانایی جوانان خلاق ما در حوزه مد و طراحی بسیار بالاست. 
فخار اضافه کرد: به جای نوشتن یک کلمه لاتین که بعضا معانی بدی دارند باید به سمت نوشتن جملات ادبا که به فرهنگ اصیل ما ارتباط دارد، برویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.