شهرکرد-پنجمین رویداد علمی ایده‌شو «دست به آچار» روز گذشته با حضور رئیس پارک علم و فناوری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با حضور ایده‌پردازان و دانشجویان توسط مرکز تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوای چهارمحال و بختیاری برگزارشد.

رویداد ایده‌شو «دست به آچار» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از برگزاری این رویداد، آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد طوفان فکری جهت خلق ایده‌های فناورانه در میان دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است.

 اسماعیل پیرعلی افزود: روندهای کارآفرینی و ایجاد شغل در دنیا تغییرات فراوانی داشته‌است به نحوی که با بررسی بازارهای روز دنیا متوجه می‌شویم بسیاری از شغل‌ها در معرض تغییرات و از بین رفتن قرار گرفته‌اند که این برگرفته از ورود فناوری اطلاعات به عرصه‌های مختلف زندگی بشر است.

وی تصریح کرد، از این رو پارک علم و فناوری با برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی از قبیل ایده‌شو برآن است کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات را گسترش داده و از توسعه این کسب‌وکارها حمایت ویژه به عمل آورد. رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: از ۴۲ ایده رسیده به دبیرخانه این رویداد ۱۲ ایده با نظر داوران به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند که در پایان از ۵ ایده برتر با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است،  ایده‌شو رویدادی است که به ایده‌پردازان فرصت می‌دهد تا ایده‌های خود را در مدت ۳ دقیقه ارایه دهند که این ایده‌ها بر اساس عامه‌پسند بودن برای حضار و فنی بودن برای داوران و فعالان اقتصادی جهت راه‌اندازی یک کسب‌وکار سنجیده خواهند شد.

شایان ذکر است، نفرات اول تا پجم این رویداد به ترتیب نفر اول، نوراله صالحی،‌ با ایده : استفاده از گرافین در صنعت ساختمان، نفر دوم،سیاوش شاهینی با ایده : سبد خرید هوشمند، نفر سوم، سید علیرضا حجازی، با ایده ، انتقال شارژ برقی موبایل، نفر چهارم، محمدرضا بیگی با ایده، استند راهنمای گردشگر و مسافر و نفر پنجم، رحمان علیدوستی با ایده محیط بان هوشمند بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.