قدس آنلاین: شهرداری مشهد برای ترغیب فعالان حوزه ساختمان و شهروندان برای ایجاد باغ‌بام، برای افرادی که متعهد به ایجاد این فضا شوند، متری ۲۰۰ هزار تومان در پروانه ساختمانی تخفیف می‌ دهد.

تخفیف ۲ میلیونی در پروانه ساختمانهای دارای باغ‌بام

به گزارش قدس آنلاین ،رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه افتتاح هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه با بیان این مطلب خاطرنشان کرد؛ نمایشگاه گل امسال، متفاوت و متمایز از سال‌های گذشته است و علاوه بر عرضه و خرید انواع و اقسام گل‌ها، بحث آموزش پرورش گل نیز در این نمایشگاه مطرح است.
محمدرضا حیدری  درحضور استاندار خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورا و شهردار مشهد سخن می گفت، اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۳ هکتار برگزار شده و توجه به گیاهان آپارتمانی و فروش آنها از ویژگی های بازار گل و گیاه امسال است.
این مقام مدیریت شهری در تشریح اهمیت باغ‌بام‌ها گفت: با توجه به مشکلات ناشی از آلودگی هوا، استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت ارتفاع‌ها و بام‌ها امری ضروری تلقی می‌شود؛ شهرداری مشهد نیز به منظور ترغیب فعالان حوزه ساختمان و شهروندان برای ایجاد باغ‌بام، برای افرادی که متعهد به ایجاد این فضا شوند، متری ۲۰۰ هزار تومان در پروانه ساختمانی ایشان تخفیف اعمال می‌کند.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف گل در ایران، یک دهم کشورهای پیشرفته است، افزود: امیدواریم با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی به افزایش سرانه مصرف گل در مشهد و کشور کمک شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه ارائه آخرین دستاوردهای مربوط به تولید انواع گونه‌های کم‌آب یکی از برنامه‌های آموزشی است، افزود: علاوه بر این مهم، نشست‌های تخصصی در زمینه باغ‌بام‌ها برگزار می‌شود که مشوق شهروندان در زمینه ایجاد فضای سبز در بام‌های منازل و پروژه های بزرگ سطح شهر باشد.
وی در ادامه در باره تسهیلات مدیریت شهری ویژه نمایشگاه گل و گیاه مشهد افزود: شهرداری برای دستگاه‌های اجرایی شرایطی را فراهم آورده که کارمندان آن‌ها و پرسنل دولت می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی، علاوه بر ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف ارائه شده توسط غرفه‌داران، خرید بهره ببرند؛ ضمنا علاوه بر این اقدام، با هماهنگی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ مدرسه واقع در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شهر به صورت رایگان از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.