یزد - استاندار یزد با بیان اینکه پرداختن و توجه به ویژگی های جامعه بشری همواره دشواراست گفت: معرفی نخبگان برجسته و شخصیت های اخلاقی شاخص و ویژه جامعه نقش مهمی درهدایت و توسعه و تعالی فرهنگی جامعه دارد.

معرفی شخصیت های اخلاقی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود زمانی قمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی فقیه خراسانی اظهارداشت: اخلاق زیباترین عنصر برقرارکننده ارتباط  بین انسانهاست. اخلاق کیمیا و ناب توانایی رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را دارد و بشر امروز به این اخلاق  ناب نیاز مبرم دارد .

وی افزود : مرحوم آیت الله  شیخ غلامرضا یزدی  فقیه خراسانی  یکی از مفاخر برجسته استان بوده و برگزاری کنگره این فقید احیای اخلاق معنوی و اسلامی است. ایشان نمونه ای بارز از شخصیت اخلاق مدار در جامعه بوده و پرداختن به ویژگی ها ی اخلاقی این عالم بزرگ نیاز جامعه و بشر امروزی است و توجه به احیای اخلاقی مهمترین هدف این کنگره است .

استاندار ادامه داد: کیمیای اخلاق می تواند بسیاری از مشکلات حال حاضر جهان را برطرف سازد و درطول تاریخ هر فردی که به این کیمیا دست یافته ماندگار شده واخلاق یکی ازآموزه های شاخص دین مبین اسلام و از عناصر الهی  است که هر کس آن را دریابد  دارای آثار ماندگاری شده و رستگار خواهد شد.

زمانی قمی با بیان اینکه اخلاقی بودن مهمترین ویژگی این عالم ربانی بود تصریح کرد: مردم داری و ساده زیستی از دیگر صفات این شخصیت بودو ما باید طوری رفتار کنیم  که رفتار ما با منش این بزرگوار همخوانی داشته باشد، سلوک اخلاقی دیگر ویژگی این عالم ربانی بوده و در طول تاریح افراد مختلفی بودند که علی رغم این که مسلمان نبودند  ولی با عایت اخلاق جاودانه شدند .

 استاندار افزود: با هماهنگی های صورت گرفته توسط نماینده ولی فقیه در استان  مقرر شد تمام هزینه های برگزاری این کنگره مردمی باشد و اعتبار دولتی به این کنگره اختصاص داده نشده و جلوگیری از هزینه های جانبی و هرگونه تشریفات زآئد از اولویت های این کنگره است.

زمانی قمی درخصوص شکل گیری این کنگره گفت: انجمن مفاخراستان در سال ۹۵تشکیل شده و این انجمن تصمیم گرفت  کنگره بزرگداشت  مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی فقیه خراسانی را برگزارکند که در نوع خود بسیار کار مهم و برجسته ای است. 

 وی حضور علما و روحانیون برجسته کشوری را در این همایش مهم عنوان کرد و افزود: حضور این افراد بیانگر ارزش های دینی و معنوی این کنگره و این عالم ربانی است .  

  کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی فقیه خراسانی بیست اردیبهشت ماه با حضور علما و روحانیون برجسته و اساتید دانشگاهی و دانشجویان و عموم مردم دیار دارالعباده در آستان مقدس امامزاده حعفر یزد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.