بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نشست با فرمانداران شهرستان های هشتگانه این استان که با محوریت طرح توسعه اشتغال فراگیر روستایی و عشایری برگزار شد، پیگیری مباحث حوزه اقتصاد به ویژه موضوع اشتغال را اولویت شماره یک مدیران عالی دولت در استان ها و شهرستان ها دانست.

اشتغال، اولویت نخست همه فرمانداران خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست گفت: طرح های متقاضیان بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی روستایی و عشایری باید تا پایان تیرماه رسیدگی و در اسرع وقت نیز اعتبار تسهیلاتی آن ها جذب شود.

وی افزود: هر شهرستان که سهمیه خود را کامل جذب کند، از سهم ۳۰ درصدی تسهیلات در اختیار استان، به طرح های آن حوزه تزریق می شود.

وی تصریح کرد: در بررسی و معرفی طرح ها به بانک های عامل باید به شیوه تلفیقی عمل کرد؛ یعنی در عین این که طرح های اشتغال زای کوچک و کسب و کارهای خرد و میانی مورد توجه قرار می گیرد، به طرح های توسعه ای و اشتغالزای بزرگ هم توجه داشت.

وی تأکید کرد: فرمانداران در معرفی طرح ها به بانک، اولویت را به طرح های بزرگ بدهند و بانک ها هم موظف هستند خارج از نوبت، طرح های بزرگ را بررسی و اعتبار تسهیلاتی آن ها را پرداخت کنند.

مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز به بیان نکات و توصیه هایی خطاب به فرمانداران پرداخت تا روند جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزا در شهرستان ها شتاب بیشتری به خود بگیرد.

فرمانداران شهرستان های استان نیز به همراه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از روند تشکیل پرونده متقاضیان و معرفی طرح ها به بانک های عامل و ارقام پرداخت شده تاکنون ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.