همدان- استاندار همدان با بیان اینکه ساختمان نیمه کاره صدا و سیما در حال فرسودگی و نیازمند توجه مسئولان است گفت: صدا و سیمای مراکز استانها تبلیغات دو رویداد بزرگ همدان ۲۰۱۸ را داشته باشند.

صدا و سیمای مراکز استانها تبلیغات همدان ۲۰۱۸ را داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، محمدناصر نیکبخت در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی اظهار داشت: بسیار خرسندم که توانستیم میزبان نخستین دوره این جشنواره در ایران باشیم.

نیکبخت بیان کرد: شور و شعفی را که در این چند روز به سبب جشنواره در همدان ایجاد شد بی نظیر بود و حدود ۵ الی ۶ هزار نفر در میادین شهر حضور پیدا می کردند و این نشان می دهد که صدا و سیما در چه ترازی می تواند در امید و نشاط مردم موثر باشد.

وی عنوان کرد: حیف است که اگر صدا و سیما را در ظرفی کوچک تر از انقلاب بگذاریم چرا که این نهاد به قدری گسترده است که فقط در ظرف انقلاب و نظام جا دارد و آموزنده و سازنده است.

استاندار همدان تصریح کرد: صدا و سیما نقش اساسی در امیدواری مردم دارد، جا دارد تا خدمات انقلاب را در تمام کشور انعکاس دهیم و تنها این نهاد می تواند در این زمینه به میزان زیادی موثر باشد.

نیکبخت اظهار داشت: بالندگی و نشاط مردم از جمله وظایف اصلی دولت است، ضمن اینکه توسعه و رونق اقتصادی از مسیر صدا و سیما نیز می تواند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای حمایت از انیمیشن همه باید هزینه کرده و سفارش تولید دهیم اعلام کرد: دانشنامه ۱۴۰ جلدی استان همدان در حال تدوین است که ۵۰ جلد آن آماده شده است.

استاندار همدان گفت: هنرمندان حداقل در مورد ۱۰ تن از بزرگان و علمای همدان انیمیشن تولید کنند و استانداری همدان آمادگی مشارکت با صدا و سیما را دارد و به نسبت هزینه آن را تقبل می کنم.

نیکبخت بیان کرد: کار انیمیشن ترویج صلح و خلاقیت است و استان همدان در این حوزه صاحبنظران بسیاری دارد.

وی گفت: دبیرخانه دائمی انیمیشن در همدان پایدار بماند و دومین خواسته ما این است که دانشکده پویانمایی در همدان راه اندازی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه ساختمانی که برای صدا و سیما در حال راه اندازی است به قدر طولانی شده که در حال فرسودگی است افزود: حاضریم از استان برای تکمیل این پروژه همکاری کنیم. این ساختمان بیش از ۱۰ سال است که بلاتکلیف باقی مانده است.

نیکبخت با اشاره به میزبانی همدان برای دو رویداد بزرگ ۲۰۱۸ اظهار داشت: استانی همانند همدان در کشور وجود ندارد، صدا و سیما تمام استانها تبلیغ و برنامه ویژه ای را برای معرفی همدان داشته باشد.

استاندار همدان افزود: همدان بزرگترین غار آکواریوم دنیا، طولانی ترین غار آبی جهان، بهترین أب و هوا، ۱۸۰۰ اثر تاریخی را دارد.

استان همدان در اجرای اقتصاد مقاومتی ۵۰۰ درصد تحقق داشته و تا امروز ۵۴۸ پروژه در استان به بخش خصوصی واگذار شده و ۱۳ رتبه در کسب و کار ارتقا پیدا کردیم، در مورد نیروگاه های خورشیدی رتبه نخست کشور را داریم.

نیکبخت گفت: اکثر ادارات و نهادهای استان برای برگزاری این جشنواره حمایت کردند ولی گلایه مندی خود را از ارشاد می گویم ارشاد همدان به اندازه اداره دخانیات و کارخانه قند و شکر هم برای این جشنواره به ما کمک نکرد.

منبع تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.