همدان - رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران در سال‌های آینده یکی از کشورهای تأثیرگذار در حوزه تولید پویانمایی خواهد بود، گفت:باید نهضت انیمیشن در ایران رخ دهد.

ایران یکی از کشورهای تأثیرگذار در حوزه تولید انیمیشن تبدیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ،عبدالعلی علی‌عسکری در آیین اختتامیه جشنواره پویانمایی تلویزیونی در همدان با بیان اینکه روند برگزاری این جشنواره در همدان مطلوب بود، اظهار داشت: در جلسه با فعالان عرصه پویانمایی با نیروهای خلاق، مبتکر و خط شکن در این حوزه آشنا شدم و امیدوارم این جشنواره نقطه عطف تاریخی در تولید پویانمایی باشد.

علی عسکری بیان کرد: ایران اسلامی در یک شرایط خاص قرار دارد و با توجه به اینکه پویانمایی یک هنر_ صنعت تأثیرگذار است باید از پویانمایی برای انتقال ارزش‌ها بهره برد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره دائمی خواهد بود، گفت: وجود مزیت‌های بسیار در ایران سبب شد که نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام و رقابت بین زیبایی‌ها را تعریف کنیم ضمن اینکه سال‌های آینده نیز برگزاری این جشنواره ادامه دارد.

علی‌عسکری تاکید کرد: باید از گنجینه عظیم مفاخر، مشاهیر و ارزش‌های دینی خود برای معرفی در قالب انیمیشن بهره ببریم، ضمن اینکه برای انتقال فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

واردات انیمیشن به سبب ارزان بودن انجام می‌شود

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با بیان اینکه در گذشته بیشتر انیمیشن‌ها را از کشورهای خارجی تهیه می‌کردیم که البته به خاطر ارزان بودن آن هنوز هم این واردات انجام می‌شود، افزود: برگزاری این جشنواره در راستای تحقق تولید داخلی در عرصه پویانمایی و افزایش این مهم انجام می‌شود.

علی عسکری با بیان اینکه برای تأمین منابع مالی در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: مذاکره با دولت و بانک‌ها برای ارائه وام ارزان‌قیمت در عرصه تولید انیمیشن انجام شود و به دنبال راهکارهای حمایتی از هنرمندان این عرصه هستیم.

وی تصریح کرد: کار علمی و تقویت مرکز صبا انجام گرفته و در ۳۳ مرکز برای تولید انیمیشن امکانات مهیا کردیم که با وجود نیروی انسانی هنرمند و خلاق شاهد افزایش تولیدات خواهیم بود.

باید نهضت انیمیشن در ایران رخ دهد/تعداد کاربران کانال سروش در آستانه رسیدن به ۱۰ میلیون نفر است

وی اظهار داشت: معتقدم در سال‌های آینده یکی از کشورهای تأثیرگذار در حوزه تولید پویانمایی خواهیم بود. باید نهضت انیمیشن در ایران رخ دهد.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با بیان اینکه تعداد کاربران کانال سروش در آستانه رسیدن به ۱۰ میلیون نفر است که این یک افتخار ملی است، گفت: کانالی در این شبکه اجتماعی ایجاد می‌شود تا هر کس بین ۳ تا ۵ دقیقه انیمیشن تولید کند و آن را بارگذاری کند بعد از ارزیابی یک تیم؛ بلافاصله نسبت به پرداخت هزینه به انیمیشن انتخابی اقدام می‌کنیم.

علی‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های گردشگری همدان اشاره و عنوان کرد: بغداد بازار هدف همدان است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و بازاریابی خوبی در این حوزه انجام گیرد.

وی اعلام کرد: در برنامه‌های مختلف به معرفی همدان پرداختیم و این به بعد نیز همین اتفاق در صداوسیما رخ خواهد داد تا خواسته همدان در حوزه گردشگری محقق شود.

شعبه دانشکده صدا وسیما در همدان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی از ایجاد شعبه دانشکده صداوسیما در همدان خبر داد و اعلام کرد: دوبله انیمیشن‌های صادراتی ایران به هشت زبان زنده دنیا از طریق واحد دوبله انجام می‌شود و باید نسبت به صادرات محصولات پویانمایی ایران اقدام شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی قدرت بزرگی است بیان کرد: آمریکا ناکام مانده است, ایران با رشادت عراق و سوریه را از شر داعش نجات داد، البته تفکر داعش هنوز فعال است.

آمریکا در برابر وحدت ملت ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

علی‌عسکری با تاکید بر اینکه آمریکا با وحدت ملت ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بیان کرد: دشمن کمیپن خروج از سوریه راه اندازی کرده است، اما ترامپ بداند ایران هرگز به بهانه خروج از برجام پای مذاکره موشکی نمی‌نشیند.

وی عنوان کرد: روز ۲۲ اردیبهشت و موعد خروج آمریکا از برجام هیچ اتفاقی در کشور نخواهد رخ داد. ملت بزرگ ایران همواره آمریکا را تحقیر کرده و همین اتفاق دوباره رخ خواهد داد.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با بیان اینکه اروپا اگر صادقانه کار کند ما هم با آنها کار می‌کنیم در غیر این صورت مقابل زیاده‌خواهی‌ها خواهیم ایستاد،تصریح کرد: اروپا هم بداند که نباید با مسلمانان مکر کند و دنبال بازی آمریکا باشد.

منبع تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.