قدس آنلاین: عمل جراحی بلفاروپلاستی (ترمیم افتادگی پلک) با استفاده از هیپنوتیزم امروز در بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا (ص) مشهد انجام شد.

عمل ترمیم پلک با استفاده از هیپنوتیزم برای نخستین بار در مشهد

به گزارش قدس آنلاین مسئول تیم جراحی گفت: این عمل جراحی با استفاده از هیپنوتیزم برای  انجام ترمیم پلک با استفاده از هیپنوتیزم در مشهدنخستین بار بر روی پلک یک زن ۵۴ ساله بدون بی حسی موضعی، بیهوشی و داروهای آرام بخش انجام شد.

دکتر مهدی فتحی افزود: بر اساس مستندات موجود در پایگاهها و منابع علمی تاکنون هیچ موردی از عمل بلفاروپلاستی بدون استفاده از داروی بی حسی یا بیهوشی و به وسیله هیپنوتیزم در دنیا انجام نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در عمل ترمیم افتادگی پلک از جریان الکترونیک و کوتر برای جلوگیری از خونریزی و برش دادن بافت استفاه می شود لذا نیاز به بیهوشی یا بی حسی عمیق همراه با بی حسی موضعی است.

دکتر فتحی افزود: این عمل جراحی یک ساعت طول کشید، در تمام مراحل بیمار کاملا بیدار بود و با جراح حرف می زد و از طریق تصاویر ذهنی که به وسیله هیپنوتیزم ایجاد شده بود، خود را در حال قدم زدن در یک باغ و صحبت کردن با فرزندانش می دید و هیچ دردی احساس نمی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.