رشت- مدیرعامل آبفای گیلان در بازدید نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرحهای آبرسانی استان ۶۷۶ میلیارد تومان است.

اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرحهای آبرسانی استان ۶۷۶ میلیارد تومان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، در بازدید نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان که با حضور فرماندار، بخشداران حوزه رشت ، اعضاء شورای شهر رشت و مدیرعامل این شرکت انجام شد طرحهای تأمین آب استان مورد بررسی قرار گرفت.

سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به ظرفیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اظهار داشت: در حال حاضر ۶۹% جمعیت شهری استان تحت پوشش این تصفیه خانه می باشند که با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه ۷۵% جمعیت استان از آن برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آبفای گیلان ضمن برشمردن طرحهای تأمین آب استان، مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرحهای آبرسانی را ۶۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طرحهای فاضلاب نیز در ۱۱ شهر بزرگ استان ۷۹% جمعیت استان را تحت پوشش می دهد و برای ۵ شهر دیگر نیز کد اجرایی اخذ شد.

وی همچنین با تشریح برنامه های ششم توسعه تصریح کرد: شرکت آبفای گیلان برای تأمین منابع مالی در اجرای طرحهای آب و فاضلاب غیر از منابع دولتی از سایر روشهای تأمین مالی همچون روش BOT در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان ، پیگیری برای استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا برای پروژه های فاضلاب استفاده می نماید.

سپس دکتر حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از روند پیشرفت پروژه احداث فاز دوم تصفیه خانه آب، بر تسریع در روند عملیات اجرای خط انتقال تأکید کرد و افزود: تأمین آب روستاها باید بصورت جهادی و همت جمعی باشد و باید تلاش نمود تا این پروژه به ثمر نشیند و جذب اعتبارات مورد نیاز از سوی نمایندگان پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.