شهرکرد-فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دستگیری باند حفاران غیر مجاز در منطقه شیدا از توابع شهرستان بن خبر داد.

 دستگیری باند حفاران غیر مجاز در شهرستان بن

به‌گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان، سرهنگ محسن زمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: نیمه شب گذشته پیرو اخبار واصله از منابع و مخبرین محلی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی و همکاری تنگاتنگ با یگان حفاظت محیط زیست استان، فرماندهی یگان حفاظت استان موفق به  متلاشی نمودن  و دستگیری یک باند ۵ نفره حفاران غیر مجاز در حین حفاری در محوطه چشمه گاوی از توابع شهرستان بن شد که از این تعداد ۳ نفر از اهالی محلی و ۲ نفر دیگر نیز اهل استان فارس دستگیر شدند.

زمانی با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده ای تشکیل و موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری می باشد،افزود: از این متهمان تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط گردید .

وی در پایان یادآور شد: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می توانند به صورت شبانه روز با شماره های ۳۳۳۴۲۹۱۲ و ۳۳۳۳۵۱۵۸ تماس حال نمایند.

به گزارش قدس آنلاین،به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی – فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می گردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.