قزوین_ معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: بسیج سازندگی در اجرای پروژه ها به دنبال سود و منفعت نیست و خط مشی اصلی آن، خدمت به مردم و مناطق محروم است.

خط مشی بسیج سازندگی، خدمت به مردم به دور از منفعت شخصی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات سپاه سابق ناحیه امام حسن (ع) این استان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج یک نهاد مردمی، انقلابی و مولود انقلاب است که بنا به دستور امام خمینی در اوایل شکل گیری برای حفظ و نگهداری آن تأسیس شد و در مأموریت های مختلف توانست برادری خود را نسبت به مردم، نظام و انقلاب اثبات کند.

وی با بیان اینکه در بدو تشکیل بسیج با حمله کشورهای عراق مواجه شدیم که بعد از جنگ تحمیلی در عرصه های سازندگی، فرهنگی و در مواقع بحران مالی کشور، حضور بسیج با محتوای قابل تأملی ورود پیدا می کرد و برکات بسیاری برای نظام به همراه داشت، افزود: یکی از امتیازهای بارز بسیج این است که بسیج مختص به یک جریان خاصی نیست و تمام گروه ها و جریان ها در این نهاد انقلابی و مردمی نقش دارند و فردی نمی تواند بسیج را به نام خود مصادره کند؛ موضوعی که برای بسیج مهم بوده، این است که خود را سرباز نظام و ولایت فقیه می داند و خط و مشی خود را از این مسیر دریافت می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین، بسیج سازندگی را یکی از مجموعه های بسیج عنوان کرد که در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شد و تصریح کرد:  بسیج سازندگی در ابتدای شکل گیری با روحیه جهادی، انقلابی و بسیجی در زمینه بازسازی نظام و کشور به ویژه در مناطق محروم توانست به خوبی ورود پیدا کند و نقش ارزشمندی را از خود نشان داد.

طاهرخانی اضافه کرد: فعالیت های مناسبی از سوی سازمان بسیج جهاد سازندگی با ۱۸ سال سابقه انجام شده و فعالیت های عمرانی از سوی این سازمان به عنوان دستگاه اجرایی مستقل در کنار دولتمردان دنبال می شود؛ بسیج سازندگی به عنوان مشاور استاندار در استان ها و به عنوان یک دستگاه اجرایی در اجرای پروژه های کمک حال مسوولان و دلتمردان است و در اجرای پروژه ها به دنبال سود و منفعت نیست و خط مشی اصلی آن، خدمت به مردم و مناطق محروم است.

وی با اشاره به مأموریت های سازمان بسیج جهاد سازندگی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت و سازماندهی اقشار مختلف بسیج در آن و ورود به حوزه پیشرفت و آبادانی از جمله این مأموریت ها است؛  سه دهستان در استان قزوین مشخص شده است تا با همکاری سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی خدمات بیشتر در آن ارائه شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین عنوان کرد: همچنین سپاه توانست در زلزله کرمانشاه نیز حضور داشته باشد و خدماتی را ارائه دهد که این خدمات در حال حاضر نیز دنبال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.