متاسفانه رفتار نمایندگان مجلس با دولت غیر از مماشات چیزی نیست. مجلس درخصوص دولت واعاده مطالبات مردم بیراهه می رود چرا که تا کنون نتوانسته دولت را وادار به پاسخگویی در قبال عدم اهتمام به موضوعاتی چون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرار مالیاتی، پس گرفتن بدهی ها از بدهکاران بانکی و فساد سیستماتیک در دولت، حقوق های نجومی واشرافی گری مدیران کنند.

کلاه مجلس پشمی برای رئیس جمهور ندارد!/ طرح سوال از رئیس جمهور از سوی این مجلس  دور از انتظار است

قدس آنلاین- موسی الرضا ثروتی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس نماینده دولت است نه ملت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: متاسفانه عملکرد مجلس شورای اسلامی نشان می دهد مجلس نه تنها نماینده مردم نیست بلکه در جهت حل مشکلات مردم قادر به فشار بر روی دولت نیست چرا که مجلس دولتی ووکیل الدوله دراین دوره به جای نمایندگی از مردم نماینده تام دولت است. با آنکه در دولت یازدهم تعدادی از نمایندگان خواهان سوال از دولت درخصوص ناتوانی وضعف درعملکرد دولت بودند اما وکیل الدوله های مجلس مانع انجام این مهم شدند ودست دولت را در اتخاذ تصمیمات به نفع خود ودر چارچوب سیاست ها وخواسته  های مورد نظر خود باز گذاشتند.

وی دراین باره افزود: طرح سوال از رئیس جمهور طرح بسیار خوبی است به شرط اینکه عملیاتی شود وتنها در حد حرف باقی نماند. بنده معتقدم نمایندگان مجلس نه در مسائل اقتصادی، نه در موضوعات سیاسی وبرخورد با آمریکا به هیچ وجه قادر به طرح سوال از رئیس جمهور نیستند چرا که نمایندگان مجلس خاصیت وجودی اشان را از دست داده اند و مجلس دست به سینه دراختیار خواست دولت است، بنابراین قادر به باز گردن گرهی از کار دولت نیست.

ثروتی با اشاره به اینکه دولت توجهی به مصوبات مجلس شورای اسلامی ندارد گفت: دولت نشان داده وقعی به مصوبات مجلس شورای اسلامی نمی گذارد وسیاست های خود را دنبال می کند، یعنی دولت هر مصوبه ای را دوست داشته باشد دنبال می کند. بی توجهی دولت درمصوبات مربوط به یارانه، مصوبات حمایت از تولید وکار ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا وارز، قانون مدیریت خدمات کشوری و... از جمله مواردی است که بیانگر بی اعتنایی دولت به مصوبات مجلس شورای اسلامی است. دولت آنقدر به مجلس بی اعتناست که حتی برنامه ششم توسعه را ننوشت و مجلس با سوال از رهبر معظم انقلاب خود مسوول این موضوع شد که در نهایت با بی اعتنایی رئیس جمهور وعدم ابلاغ آن مواجه شد. بی شک تداوم چنین رفتارهایی از سوی دولت به منزله تداوم خفت برای مجلسی است که باید حافظ منابع مردم باشد. بی شک خفت وناکارآمدی مجلس دراین دوره در تاریخ ذکر خواهد شد. کلاه مجلس برای دولت پشمی ندارد یعنی رئیس جمهور دیگر ازمجلس حساب نمی برد، بی شک عدم ابلاغ برنامه ششم توسط دولت توهین سنگینی برای مجلس به شمار می رود.

وی درخصوص برجام و عدم ابتکار عمل و موضع گیری صریح رئیس جمهور درباره خروج آمریکا از برجام گفت: بی شک رئیس جمهور در صورت ارتکاب خلاف قانون باید پاسخگوی مجلس شورای اسلامی باشد در غیر این صورت مجلس می تواند با طرح سوال واستیضاح رئیس جمهور را به کفایت و کارآیی فرا بخواند و حق مردم را اعاده کند. متاسفانه رفتار نمایندگان مجلس با دولت غیر از مماشات چیزی نیست، مجلس درخصوص دولت واعاده مطالبات مردم بیراهه می رود چرا که تا کنون نتوانسته دولت را وادار به پاسخگویی در قبال عدم اهتمام به موضوعاتی چون مبارزه با قاچاق کالا وارز؛ فرار مالیاتی، پس گرفتن بدهی ها از بدهکاران بانکی، و فساد سیستماتیک در دولت، حقوق های نجومی واشرافی گری مدیران کنند. درخصوص برجام نیز اگر آمریکا برجام را ذلیل نمی کرد مسلما دولت همچنان با خود برتر بینی دولت را عامل بزرگترین فتح الفتوح تاریخ ایران ذکر می کرد آنچنان که به یاد داریم دولت حتی آب خوردن و محیط زیست ودلار و همه وهمه را وابسته به برجام می دانستند، حال که رئیس دولت آمریکا خواهان خروج از برجام است بنده بعید می دانم که آقای دکتر روحانی قادر به انجام کمترین حرکتی در برابرآمریکا وخروج از برجام این کشور باشند و به سادگی می توان پیش بینی کرد که دولت دوازدهم با ذلت کامل پس از خروج آمریکا از برجام همچنان در برجام مانده واین راه را ادامه می دهد. بنده معتقدم در زمینه خروج آمریکا از برجام دولت دوازدهم قادر به انجام فعالیت خاصی نیست بنابراین تا پایان دولت دوازدهم شاهد رفتارهای کجدارمآبانه دولت خواهیم بود، همانگونه که دولت با آمار سازی رشد اقتصادی را افزایش داد وتورم را کاهش باز هم در زمینه های دیگر شاهد آمار سازی خواهیم بود.

وی درپایان با ارائه راهکاری در پاسخ به بد عهدی آمریکا وغرب اظهار داشت: به نظر می رسد تنها راهکار ایران برای نشان دادن ضرب شستی به آمریکا خروج از ان پی ت است تا دنیا بداند چگونه باید با جمهوری اسلامی ایران رفتار کند، هرچند تعامل با سایر کشورها در دنیای کنونی بسیار ضروری است اما نگاه درون گرا و توجه به سیاست های اقتصاد ملی که منجر به حمایت از تولید ملی وخودکفایی نسبی می شود راه نجات وتوسعه اقتصادی ایران به شمار می رودف بی شک تا زمانی که نگاه دولت به غرب باشد همچنان شاهد سرکشی ها وافزایش تحریم ها خواهیم بود از این سو تکیه برتوانمندیهای داخلی مهمترین راهکار مبارزه با خباثت های دشمنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.