ابوالفضل حسن‌بیگی بیان کرد: در برجام مقرر شده بود اعضای ۵+ ۱ در بحث تحقیقاتی به ایران کمک کنند درحالیکه شاهدیم هیچ اقدامی صورت نگرفت. آمریکایی‌ها باید بدانند ما در مقابل خروج آنها از برجام، سریعا زمینه‌ شرایط قبل برجام را فراهم خواهیم کرد. ترامپ بداند که اگر از برجام بیرون برود و در پی آن توافق هسته‌ای خاصیت خود را از دست دهد ظرف مدت دو ماه می‌توانیم سه رآکتور همانند رآکتور اراک که با ریختن بتن تعطیل شد، ایجاد کنیم و ایران در بعد امنیتی و نظامی قادر است دولت آمریکا را از پا در بیاورد.

به سرعت زمینه‌ شرایط قبل برجام را فراهم خواهیم کرد/ راکتور اراک ظرف چند ماه می‌تواند به شرایط قبل بازگردد

قدس آنلاین/ مینا افرازه - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین درباره فرا رسیدن موعد اعلام تصمیم ترامپ در مورد برجام و برخی خبرهایی که حاکی از تصمیم وی برای خروج از توافق برجام است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی با توافق برجام و پایبندی به آن صداقت خود را به تمام دنیا نشان داد. از آنجاییکه برجام هم یک معاهده بین‌المللی است، آقای ترامپ با خروج از آن به مردم دنیا نشان میدهد که آمریکاییها قابل اعتماد نیستند.

ابوالفضل حسن بیگی در ادامه گفت: اکثریت نخبگان کشور آمریکا به ترامپ توصیه کردهاند از برجام خارج نشود زیرا آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تمام توان خود را صرف انعقاد برجام کرد، درحالیکه اگر اکنون آمریکا از توافق هستهای خارج شود از نظر روحی و روانی و افکار عمومی در  سطح بین المللی به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ترامپ با اقداماتی که در پیش گرفته خود را در معرض استیضاح ملت آمریکا قرار داده و در نظرسنجیها میزان رضایت از عملکرد وی به شدت افت کرده است زیرا در زمان انتخابات پنج وعده به مردم آمریکا داده بود که در اجرای موفق آنها ناکام مانده است. برخورد با کاناداییها، اقدام به ساخت دیوار طویل بین آمریکا و مکزیک، برخورد با عربستان سعودی به عنوان عامل ایجاد داعش و مقابله با قدرت گرفتن چین در عرصه اقتصادی همگی جزو وعدههایی بود که ترامپ در وعدههای خود به آنها اشاره کرده بود اما عملا ًدر اجرایی کردن آنها مانده است.

وی همچنین افزود: امروز ترامپ با طرح موضوع خروج از برجام و مقصر دانستن کشورمان تلاش میکند تا در افکار عمومی آمریکا و سایر مناطق جهان به اقدامات عهدشکنانه خود مشروعیت بدهد. جمهوری اسلامی خودش را برای هر تصمیم آمریکاییها در زمینه برجام آماده کرده است.  

حسن بیگی تصریح کرد:  آمریکاییها باید بدانند ما در مقابل خروج آنها از برجام، سریعاً زمینه شرایط قبل برجام را فراهم خواهیم کرد. ترامپ بداند که اگر از برجام بیرون برود و در پی آن توافق هستهای خاصیت خود را از دست دهد ظرف چند ماه میتوانیم قلب رآکتور  اراک که خارج شده و با بتن پر شد دوباره ساخته و آماده فعالیت کنیم، ضمن اینکه ایران در بعد امنیتی و نظامی قادر است دولت آمریکا را در منطقه زمین‌گیر کند خواب آنها برای فشار بر ایران در منطقه تعبیر نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.