قزوین_ مسوول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان البرز گفت: در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ساخته شده است و در سال جاری تلاش داریم تا در حد توان و ظرفیت خود و با أخذ اعتبارات، مشکل مردم را در حوزه مسکن حل کنیم.

 بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکن در سال گذشته ساخته شده است

محسن براتلو در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ به دستور امام راحل در راستای کمک به مردم مستضعف تشکیل شد که با آغاز تشکیل آن، فعالیت مسکن روز به روز افزایش یافته و خدمات مختلفی به جامعه هدف ارائه شده است.

وی افزود: بیشترین رویکرد فعالیت های بنیاد مسکن شهرستان البرز در حوزه روستایی است و در این زمینه توانسته ایم حمایت هایی را از مردم در شهرهای زیر ۲۰ سال قدمت در ساخت مسکن داشته باشیم.

مسوول بنیاد مسکن شهرستان البرز گفت: ساخت یکهزار الی یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته صورت گرفته که در حال حاضر تقاضای ساخت این واحدها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت میانگین سالانه، ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد مسکن ساخته می شود، عنوان کرد: در سال گذشته تسهیلات به ۵۲۷ تا ۵۳۰ واحد مسکن ارائه شد که در ارائه این تسهیلات مشکلاتی برای مردم از جمله أخذ ضمانت توسط بانک ها وجود دارد؛ براساس مصوبه هیأت دولت، ضمانت هایی که برای خرید مسکن توسط مردم به بانک ها ارائه می شود باید زنجیره ای باشد.

براتلو یادآور شد: بیش از ۳۰ و ۴۰ درصد مردم به علت نداشتن ضامن نمی توانند مسکن مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

مسوول بنیاد مسکن شهرستان البرز با اشاره به مهمترین و شاخص ترین برنامه های بنیاد مسکن این شهرستان خاطر نشان کرد: فعالیت های عمرانی در روستاها از جمله فعالیت های این بنیاد است؛ برای نمونه به طور میانگین، سالیانه ۱۵ میلیون تومان اعتبار به منظور آسفالت معابر ۱۷ روستا در نظرگرفته می شود.

وی مطرح کرد: در سال گذشته، ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی وجود داشت که ۳۲۰ میلیون تومان سرمایه در اختیار داشته ایم و۵۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

براتلو تشریح کرد: در سالجاری تلاش داریم در حد توان و ظرفیت خود و با أخذ اعتبارات، مشکل مردم را در حوزه مسکن حل کنیم.

مسوول بنیاد مسکن شهرستان البرز با اشاره به انعقاد همکاری و امضای تفاهم نامه با سایر ارگان های دولتی گفت: تفاهم نامه های مختلفی بین بنیاد مسکن و اداره کل بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی منعقد شده است؛ برای نمونه با رایزینی های صورت گرفته با اداره کل بهزیستی، اعلام آمادگی می کنیم که این اداره کل هر تعداد افراد معلولی به ویژه یک معلولی و دومعلولی که تحت پوشش دارد را به بنیاد مسکن معرفی کند تا بتوانیم مسکن در اختیار آنها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: قراردادهایی را هم با کمیته امداد امام خمینی منعقد کرده ایم تا این اداره هرتعداد مددجویی که تحت پوشش دارد را به بنیاد مسکن برای أخذ تسهیلات معرفی کند.

براتلو اضافه کرد: از مسوولان درخواست داریم تا همکاری لازم برای حمایت برای بازسازی مسکن افرادی که توان مالی ندارند را داشته و بانکها نیز در درخواست ضمانت اجرایی تعامل بیشتری نسبت به مردم داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.