۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 599306

بهمن احمدی امویی از روزنامه‌نگاران اصلاح طلب نزدیک به دولت در توئیتر خود از استعفای  ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی خبر داد و نوشت: دولت استعفای سیف را پذیرفته و در حال رایزنی برای انتخاب جایگزین او است.

رئیس بانک مرکزی استعفا داد

به گزارش قدس آنلاین، بهمن احمدی امویی از روزنامه‌نگاران اصلاح طلب نزدیک به دولت در توئیتر خود از استعفای  ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی خبر داد و نوشت: دولت استعفای سیف را پذیرفته و در حال رایزنی برای انتخاب جایگزین او است.

پیش تر در برخی شنیده‌ها از نهاوندیان به عنوان گزینه جایگزین سیف نام برده شده بود.

پیش از این ۱۶۰ نماینده مجلس در نامه ای به رییس جمهور خواستار عزل سیف شده بودند.  

یکی از انتقادات وارده به رییس کل بانک مرکزی این بود که در چند سال گذشته که سیف سکاندار بانک مرکزی است، وضعیت بی‌ثباتی در اداره بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ایجاد شده است.

نماینده مردم خمینی ‌شهر در مجلس گفته بود : طی این مدت ۲۳ موسسه مالی و اعتباری دچار بحران شده‌اند اگر چه رئیس بانک مرکزی عنوان می‌کند که این موسسات مجوز فعالیت نداشتند، ولی باید گفت که موسسات مجوز دار نیز دچار بحران شدند.

تلاطمات اخیر بازار ارز از دلایل دیگر نمایندگان برای استعفای سیف بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در این باره گفته بود: رئیس بانک مرکزی درباره بازار ارز بارها عنوان کردند که این بازار تحت کنترل آنهاست اما هر دفعه خلاف آن ثابت شد، از طرف دیگر وعده‌هایی که وی در کمیسیون اقتصادی و اصل ۹۰ داده، نیز محقق نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.