قدس آنلاین: رهبر کره شمالی گفت، اگر کشورهای ذینفع در عرصه بین‌المللی سیاست‌های خصمانه علیه کره شمالی را کنار بگذارند کشورش به هیچ سلاح هسته‌ای نیاز ندارد.

جهان سیاست‌های خصمانه را کنار بگذارد نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری شینهوا نیز از دیدار شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شهر دالیان چین خبر داد.

در این دیدار رهبر کره شمالی گفته است که اگر ذینفعان بین‌المللی سیاست‌های خصمانه در قبال کشورش را کنار بگذارند کره شمالی دیگر نیازی به هیچ گونه سلاح هسته‌ای ندارد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از کیم جونگ اون اعلام کرد: غیر هسته‌ای شدن شبه جزیره کره موضع روشن کره شمالی است که همواره به آن پایبند بوده است. زمانیکه طرف‌های مربوطه سیاست‌های خصمانه و تهدیدهای امنیتی خود در قبال کره شمالی را تغییر دهند این کشور نیازی به داشتن سلاح هسته‌ای ندارد. غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره هدفی قابل دسترس است. امیدوارم کره شمالی و آمریکا بتوانند اعتماد دوجانبه‌ای از طریق گفتگو ایجاد کنند. تمامی طرفین نیازمند اقدامات مرحله به مرحله و هماهنگ شده برای پیشبرد حل و فصل صلح آمیز مسائل و درک غیرهسته‌ای شدن و صلح پایدار در شبه جزیره کره هستند   

کیم جونگ اون سپس گفته است که به دنبال یک روابط برپایه اعتماد با آمریکا از طریق مذاکره است.

شی جینپینگ نیز بر حمایت کشورش از تغییر رویکرد استراتژیک کره شمالی برای توسعه اقتصادی تاکید کرده است.

رهبر چین گفت: پس از دیدار من با "رفیق رئیس" (کیم) روابط چین - کره شمالی و اوضاع شبه جزیره کره پیشرفت‌های مثبتی داشته است.

رهبر کره شمالی نیز گفت: اینها پیامدهای مثبت دیدار تاریخی من و "رفیق دبیرکل"(شی) است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.