چاپ جدید «تفسیر ابوالفتوح» با تقریظ آیت الله العظمی شبیری زنجانی، با حضور تولیت آستان قدس رضوی در بیت این مرجع عالیقدر جهان تشیع در قم رونمایی شد.

حوزه علمیه قم می‌تواند پشتوانه فعالیت‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی شود

قدس آنلاین-حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این مراسم گفت: حوزه علمیه قم، استادان و طلاب این حوزه ظرفیت بالقوه بسیار عظیمی هستند که می‌توانند پشتوانه بسیار خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی، علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی باشند.
وی افزود: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اقدامات بسیار خوبی در حوزه احیای تراث انجام داده و پرداخت به مسائل مستحدثه را در دستور کار دارد.
وی افزود: حوزه علمیه قم، استادان و طلاب این حوزه ظرفیت بالقوه بسیار عظیمی هستند که می‌توانند پشتوانه بسیار خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی، علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی باشند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همکاری با حوزه علمیه قم را در دستور کار خود قرار داده است.
وی همچنین با اشاره به تقریظ آیت‌الله شبیری زنجانی، تصریح کرد: جنابعالی نکات بسیار خوب و دقیقی را در رابطه با تفسیر شیخ ابوالفتوح مرقوم فرمودید که بسیار مهم و کلیدی هستند، نکات جنابعالی قطعاً در ایجاد ترقیب فضلا، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب در بررسی و استفاده از این تفسیر ارزشمند مؤثر خواهد بود.
کتاب‌ «تفسیر ابوالفتوح رازی» یکی از بهترین‌ و سودمندترین‌ تفاسیر جهان‌ اسلام‌ و مقبول‌ترین‌ نگارش‌های‌ قرآنی‌ به زبان فارسی در تاریخ‌ است‌ که توسط حسین‌بن‌ علی‌ بن‌ محمّدبن‌ احمد خزاعی‌ نیشابوری‌ معروف‌ به‌ شیخ‌ ابوالفتوح‌ رازی‌ تألیف شده است.
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با توجه به استقبال گسترده عالمان، مفسران و محققان علوم قرآنی و نیز علاقه‌مندان به ادب فارسی، چاپ جدید این کتاب را با تقریظ عالمانه مرجع عالی‌قدر حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دام ظله) به انجام رسانده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.