همدان - معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه نهضت پویانمایی در کشور شکل می گیرد گفت: ۶۷ اثر در نخستین جشنواره پویانمایی حائز رتبه شدند.

۶۷ اثر در نخستین جشنواره پویانمایی حائز رتبه شدند

به گزارش قدس آنلاین ، علی دارابی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی همدان را مرکز علم و ادب و عرفان خواند و اظهار داشت: همدان همواره در عرصه دفاع و مقاومت پیشگام بوده است.

وی برگزاری برنامه‌های این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری نخستین جشنواره پویانمایی در همدان حاصل تلاش استاندار همدان است ضمن اینکه ایده اصلی این جشنواره نیز از سوی رئیس رسانه ملی عنوان شد و همدان برگزاری آن را پذیرفت.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به برگزاری نشست صمیمی هنرمندان و فعالان عرصه پویانمایی با رئیس رسانه ملی عنوان کرد: با برگزاری این جلسه اتفاقات خوشایندی را در شکل‌گیری نهضت پویانمایی شاهد خواهیم بود.

دارابی با اشاره به اینکه ایرانیان از دیرباز در پویانمایی فعالیت داشته اند افزود: اگرچه پویانمایی به نام اروپاییان ثبت شده اما ایرانیان بیش از 5 هزار سال پیش در شهر سوخته سیستان و بلوچستان در عرصه پویانمایی پیشتاز بودند و آثار مکشوفه این شهر گویای این ادعاست.

وی از اثرگذاری و درآمدزایی بالای صنعت پویانمایی نام برد و تصریح کرد: موضوع انتقال فرهنگ، هنر، تمدن و اسوه‌های جامعه با استفاده از این صنعت میسر می‌شود که این مهم باید مد نظر باشد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما اظهار داشت: برای صیانت از خانواده، انتقال ارزش‌های انسانی به دنیا و جلوگیری از واردات ارزش‌های مجعول باید در حوزه پویانمایی سرمایه‌گذاری جدی شود که امیدواریم این جشنواره آغازی برای تحقق نهضت جشنواره پویانمایی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 11 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است افزود: همه دست‌اندرکاران از بخش خصوصی و دولتی گرفته تا هنرمندان و رسانه‌ها باید در این نهضت نقش‌آفرین باشند.

دارابی با اشاره به اینکه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی 16 بخش داشت اظهار داشت: هیئت داوران شامل 51 نفر امر داوری این جشنواره را انجام دادند و از بین این آثار 67 اثر برتر توانستند رتبه‌هایی را از آن خود کنند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما اعلام کرد: اگر دنبال خانواده سالم و توانمند و فعال در عرصه جهانی هستیم باید از هم‌اکنون به فکر حمایت و سرمایه‌گذاری از نهضت پویانمایی باشیم.

منبع تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.