«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از تحرکات دیپلماتیک «جان کری» وزیر امور خارجه سابق این کشور برای حفظ برجام انتقاد و وی را متهم کرد که به ایالات متحده آسیب می رساند.

جان کری به کشور آسیب می‌زند

قدس آنلاین:  ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: جان کری نمی تواند این واقعیت را نادیده بگیرد که فرصت داشت و آن را از دست داد. 'جان، از مذاکرات فاصله بگیر، تو به کشورت آسیب می زنی.'
رئیس جمهوری آمریکا قرار است امشب (سه شنبه) تصمیم خود را در مورد ماندن در برجام یا خروج از آن اعلام کند. وی قبلا گفته بود که 22 اردیبهشت ماه این تصمیم را علنی می کند.
ترامپ روز گذشته (دوشنبه) نیز در توییت دیگری از جان کری به دلیل تلاش دیپلماتیک وی برای حفظ برجام انتقاد کرد و نوشت: 'آمریکا به دیپلماسی در سایه و احتمالا غیرقانونی جان کری در مورد توافق بسیار بد مذاکره شده ایران نیازی ندارد. وی کسی بود که اولین بار این افتضاح را به بار آورد. '
روزنامه بوستون گلوب پیشتر گزارش داد که جان کری ماه گذشته برای حفظ برجام با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس جمهوری آلمان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه گفت و گو کرده است.
دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در آمریکا با توافق هسته ای ایران مخالفت کرده و مدعی شده که مذاکرات انجام شده برای انعقاد برجام، از ضعف برخوردار بوده است.

دیدار و رایزنی کری با محمد جواد ظریف در سفر اخیر وی به نیویورک هم در رسانه های آمریکا خبر ساز شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.