همدان- معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان گفت: در مجموع سهمیه مساکن دومعلولیتی روستایی در استان همدان ۲۳۹ مورد است که ۵۸ مسکن دومعلولیتی به مرحله افتتاح رسیده است.

۵۸ مسکن دومعلولیتی در همدان آماده افتتاح است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدالله فارسی در حاشیه شورای تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دومعلول شهری و روستایی در همدان اظهار کرد: این جلسه به منظور رفع موانع و مشکلات مسکن دو معلولیتی شهری و روستایی در شهرستان ملایر با حضور معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان، بهزیستی ملایر، بهزیستی تویسرکان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن‌ساز برگزار شد.

وی در حاشیه بازدید از مساکن دومعلولیتی روستایی و شهری و چگونگی پیشرفت فیزیکی این مساکن افزود: در مجموع سهمیه مساکن دومعلولیتی روستایی در استان همدان ۲۳۹ مورد است که ۵۸ مسکن به مرحله پایان کار و افتتاح رسیده است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی همدان ادامه داد: در ساخت مسکن دو معلولیتی شهری نیز ۳۴ مسکن در حال حاضر آماده تحویل، خرید و ساخت هستند که به تفکیک از مجموع این مساکن شهری ۷ مسکن مربوط به شهرستان ملایر و ۲۷ مورد نیز در شهرستان همدان قرار دارند.

فارسی گفت: سهمیه استان در ساخت مساکن تک معلولیتی ویژه زنان سرپرست خانوار در مجموع ۳۷۵ سهمیه استان است که از این تعداد تاکنون ۸۱ مسکن تک‌معلولیتی روستایی آماده تحویل به متقاضیان است.

وی در خصوص وضعیت ساخت مسکن دو معلولیتی روستایی در شهرستان ملایر نیز خاطرنشان کرد: در مجموع سهمیه شهرستان در ایجاد و ساخت مسکن دومعلولیتی ۳۵ مورد است که در شرایط فعلی هفت مسکن دومعلولیتی روستایی آماده تحویل به مددجویان زیرپوشش بهزیستی است.

فارسی اضافه کرد: در بخش ساخت مساکن تک‌معلولیتی روستایی در مجموع از ۶۱ مورد سهمیه شهرستان تویسرکان ۱۲ مورد آماده تحویل است این در حالی است که ساخت مسکن دومعلولیتی شهری در تویسرکان تاکنون نداشته ایم.

وی یادآور شد: در شهرستان ملایر ۶۷ مسکن تک معلولیتی روستایی سهم شهرستان است که از این تعداد ۱۶ مسکن تک‌معلولی آماده تحویل به متقاضیان و در بخش ساخت مساکن دومعلولیتی شهری نیز ۷ مسکن در مجموع آماده تحویل به مددجویان است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.