معاون اجتماعی دادستان مشهد از اجرای طرح جمع‌آوری آمبولانس‌های فاقد مجوز خبر داد.

اجرای طرح جمع‌آوری آمبولانس‌های بدون مجوز در مشهد

به گزارش قدس انلاین ،محمد بخشی‌محبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که  شهروندان دارند آمبولانس‌هایی است که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند اما مجوز لازم را ندارند و استانداردها در آن‌ها رعایت نمی‌شود. دانشگاه علوم پزشکی مطابق آیین‌نامه‌ها، وظیفه آموزش، نظارت وساماندهی آمبولانس‌های خصوصی و دولتی را دارد، اما متاسفانه این وظیفه مغفول مانده بود و کمتر به آن توجه می‌شد و متاسفانه این معضل در سطح کشور مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: یک تعداد افراد با خرید ماشین‌ها و تبدیل آن‌ها به آمبولانس سعی می‌کردند خدماتی ارایه کنند و حتی با بعضی از بیمارستان‌ها ، کلینیک‌ها و... ارتباط‌هایی داشتند و از آن طریق بیمار جذب می‌کردند و برای شهروندان مشکلاتی به وجود می‌آورند. این موضوع نیازمند یک مدیریت بود به همین دلیل در 30 بهمن سال گذشته با مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مکاتبه داشتیم  که سامان‌دهی آمبولانس‌ها را انجام دهند و برچسب‌ برای آمبولانس‌های مجوزدار در نظر بگیرند که  مردم بتوانند به راحتی آمبولانس‌های غیرمجاز را تشخیص دهند و پلیس هم به راحتی بتواند آن‌ها را شناسایی و اعمال قانون کند.

معاون اجتماعی دادستان مشهد تصریح کرد: به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت داده شده که نسبت به جمع‌آوری تمامی آمبولانس‌های خصوصی که فاقد مجوز هستند و ساماندهی آن‌ها اقدام کنند که با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی از امروز طرح اجرا می‌شود.

بخشی‌محبی گفت: ما نظارت خودمان را نسبت به تمامی آمبولانس‌ها -چه مجاز و چه غیر مجاز- خواهیم داشت. آمبولانس غیرمجاز از اول خردادماه نباید وجود داشته باشد. این طرح به صورت آزمایشی در مشهد اجرا می‌شود و در آینده درسطح استان انجام خواهد شد.

وی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی وظیفه دارد نظارت خود را حتی نسبت به آمبولانس‌هایی که دارای مجوز هستند جدی‌تر کند. در این زمینه  گلایه‌هایی از جانب شهروندان به ما می‌رسد که ما به عنوان مسئول پیگیری حقوق عامه استان، آن‌ها را پیگیری می‌کنیم و توقعمان این است که  خدمات در بخش آمبولانس‌ها افزایش داده شود تا مردم گلایه نداشته باشند. نبود اکسیژن لازم در آمبولانس، مفقودشدن وسایل همراهان بیمار در آمبولانس، رعایت‌نکردن سرعت‌گیرها  و... از جمله گلایه‌های مردم از آمبولانس‌ها هستند.

معاون اجتماعی دادستان مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمبولانس‌ها آزاد هستند در برخی مکان‌ها تردد داشته باشند، این موضوع از نظر امنیتی به عنوان موضوعی مهم در پدافند غیرعامل مطرح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.