کرج - جوان برتر البرزی در حوزه کشاورزی با بیان اینکه اگر دولت قصد حمایت تولید کننده و کارآفرین را دارد نباید با برنامه های غیر اصولی به آن آسیب بزند، گفت: برای دریافت تسهیلات از بانک با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.

دریافت تسهیلات بانکی با مشکل روبرو است/دولت حامی ایده های جوانان باشد

محمد علی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه در رشته ریاضی از دانشگاه شریف فارغ تحصیل شده اما به دلیل علاقه زیاد فعالیت خود را در حوزه کشاورزی ادامه داده است گفت: اقدام به تولید و فروش گیاهان گوشتخوار در استان کرده ام و با ارائه این طرح، یک کار جدید و نوین را در منزل با هزینه شخصی خود آغاز کردم.

وی با بیان اینکه این طرح به عنوان یک دستاورد نو مورد توجه قرار گرفته است افزود: با مطالعات و تحقیقاتی که طی ۶ سال صورت گرفت این کار را گسترش داده و با همکاری تعدادی نیروی جوان ایجاد اشتغال کردم.

اصفهانی با بیان اینکه تولید گیاهان گوشتخوار در کشور پیش از این مرسوم نبود، افزود: تلاشم در این بخش مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یکی از جوانان برتر در حوزه کشاورزی شناخته شدم.

وی با اشاره به اینکه این گیاهان شرایط خاصی نسبت به دیگر گیاهان زینتی دارند، گفت: این گیاه در دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته ودر تلاش هستیم تا با تولید و تکثیر این نوع گیاه نیازهای کشور را تامین و سپس اقدام به صادرات کنیم.

اصفهانی اضافه کرد: گیاهان گوشتخوار در داخل آپارتمان با نصب لامپ های مخصوص که جایگزین آفتاب می شوند قابل نگهداری هستند.

وی با یادآوری اینکه موانع بسیاری در مسیر اجرای طرح ها و علوم نوین وجود دارد، خاطرنشان کرد: نبود منابع مالی یکی از بارزترین این موارد است ضمن آنکه برای دریافت تسهیلات از بانک با مشکلات فراوانی روبرو شدم ودر زمان شروع کار تامین هزینه ها بسیار مشکل بود.

اصفهانی اضافه کرد: جوانان بسیاری هستند که  طرح ها و ایده های نوین دارند اما توانایی اجرای آن را به دلیل مشکلات مالی ندارند  در نتیجه این ایده ها و استعداد ها در نطفه خفه می شود، این در حالی است که دولت یا بخش خصوصی می تواند با حمایت این جوانان علم و فناوری را در کشور توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث استارت آپ ها و سازمان های حمایت کننده مشکلات و موانع را کمتر کرده است، خاطرنشان کرد: به دلیل برخی محدودیت ها در شبکه های اجتماعی که اخیرا رخ داده است دچار آسیب جدی در زمینه معرفی و ارائه کالا ها به مصرف کنندگان  شده ایم که امیدوارم برای مرتفع شدن این مشکل فکری شود.

اصفهانی ادامه داد: وقتی دولت قصد حمایت از یک تولید کننده را دارد نباید با برنامه های غیر اصولی به آن آسیب بزند چراکه ما جوانان با زحمت و تلاش خود به این نقطه رسیده ایم و بایستی حمایت شویم.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر کسی در حوزه کشاورزی عشق و علاقه داشته باشد موفق خواهد شد گفت: به جوانان توصیه می کنم با پشتکار و ایمان در کار مورد علاقه خود قدم بردارند.

گفتنی است گیاهان گوشتخوار علاوه بر تنوع بالا در رنگ و نوع می توانند حشرات را شکار کنند و مقاومت بالایی برای زنده ماندن دارند.

این گیاهان به آسانی آسیب نمی بینند و با شرایط سخت کاملا سازگار شده اند  از طرفی این گیاهان  بعد از مدتی پاجوش می زنند و از یک گیاه به چند گیاه تبدیل می شوند که می توان با جدا کردن این بچه گیاهان جدید چند گلدان گیاه گوشتخوار داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.