بجنورد- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر اسفراین در استان خبرداد.

پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب اسفراین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس عباسعلی گریوانی گفت: در حال حاضر پروژه سیستم لجن فعال جایگزین برکه تثبیت در شهر اسفراین شده که در حال حاضر این پروژه بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: اولین مطالعات طرح فاضلاب شهر اسفراین در سال ۱۳۶۵ توسط شرکت آب منطقه ای خراسان بزرگ انجام گردیده و در ادامه مطالعات دیگری توسط شرکت های آب و فاضلاب استان خراسان بزرگ و مهندس مشاور طوس آب در این خصوص انجام گرفت.

گریوانی افزود: پس از تصویب مطالعات و تهیه نقشه های اجرایی طرح ، تاکنون حدود ۱۹ کیلومتر خط انتقال و ۱۴۸ کیلومتر از شبکه جمع آوری و در مجموع ۱۶۷ کیلومتر شبکه و خط انتقال شهر اسفراین و فرطان انجام شده است که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد شهروندان این شهراز خدمات جمع آوری فاضلاب شهری برخوردارند.

وی تصریح کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت معادل ۸۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز به صورت برکه تثبیت است که با نصب ۳۰ عد هواده سطحی و تبدیل برکه تثبیت ساده به لاگون هوادهی ظرفیت این تصفیه خانه به ۱۶۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اسفراین و فرطان حدود ۱۴۸ کیلومتر اجرا شده است ، گفت: باقی مانده شبکه فاضلاب شهر اسفراین به طول حدود ۴ کیلومتر به صورت پراکنده و مسیرهای بازگشایی نشده تحت پیمان شرکت استحکام بنای آبی است..

وی افزود: اسناد خط انتقال روستای فرطان به طول ۲ کیلومتر و شبکه جمع آوری خط فرطان به طول ۱۴ کیلومتر جهت پیمان جدید تهیه شده است و آماده واگذاری به پیمانکار است.

گریوانی در پایان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح را ۷۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: برای اجرای باقیمانده تصفیه خانه فاضلاب ۱۰ میلیارد ریال و شبکه جمع آوری فاضلاب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

لازم به ذکر است که بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری اسفراین تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب شهری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.