۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 599434

قدس آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه خروج ترامپ از برجام قابل پیش‌بینی بود، تأکید کرد: برای تمام سناریوهای احتمالی آمریکا از لحاظ سیاسی و اقتصادی آماده بودیم.

برای خروج آمریکا از برجام از ماه‌ها قبل آماده بودیم

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع احتمال خروج آمریکا از برجام از ماه‌ها پیش در دولت مطرح شده و کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی تجاری و پولی و امنیتی تشکیل شده بود و همه تصمیم‌ها با سناریوهای مختلف را از قبل اتخاذ کرده بودیم. وی افزود: سخنان رئیس جمهور بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام جمع بندی همان جلسات و تصمیماتی بود که در این کارگروه‌ها انجام گرفته است. ما به تعهداتی که مطابق برجام داشتیم پایبند بوده و خواهیم بود اما آمریکا ثابت کرد بد عهدی می‌کند و نمی‌توان به قول آنها اطمینان داشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما ملت مستقلی هستیم و شرایط و امکانات کشور ما را برای هرگونه پاسخگویی به اقدامات آمریکا محیا می‌کند. امیدواریم با حفظ وحدت و انسجام و تلاش بیشتر و دیپلماسی قوی‌تر بتوانیم از این مرحله عبور کنیم که این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر کشور اظهار داشت: ما با اروپایی‌ها باید وارد مذاکره شویم و مدت زمانی را هم رئیس جمهور برای این منظورمشخص کردند. اگر احساس شود رفتار آنها منطبق با موضع‌گیری‌هایی است که انجام دادند، ایران هم به برجام پایبند می‌ماند.

وی تأکید کرد: موضوع مذاکرات موشکی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و ایران بارها گفته‌ایم و این بحث دیگر موضوعیت ندارد.

وزیر کشور در واکنش به طرح گفت‌وگوی ملی گفت: نمی‌دانم گفتگوی ملی چه معنایی دارد. چنین خلائی تاکنون نداشته‌ایم، بحث ما وحدت و انسجام است ما باید گفتمانی را در کشور تقویت کنیم که منافع و قدرت ملی ما را تقویت کند و این گفتمان وحدت ملی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.