شهرکرد-رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: لجاجت مابین وکیل و قاضی هیچ بازنده ای جز طرف های دعوا ندارد و وکیل باید سعی کند برای سازش و صلح با قاضی همکاری کند.

لجاجت مابین وکیل و قاضی بازنده ای جز طرف های دعوا ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد رضا بهرامی سامانی روز چهارشنبه در سی امین همایش اتحادیه سراسری کانون های دادگستری ایران در فرهنگسرای شهرکرد گفت: دادگستری استان چهارمحال و بختیاری و مجموعه وکلا هیچ مسئله ای بعنوان یک مشکل در بین خود نداشته و کانون وکلای استان تمام تلاش خود را دوشادوش دادگستری در اعتلای حق دارند و کانون در کنار قضات در رفع مشکلات قدم بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه کلمه وکیل در قرآن ۲۴ مرتبه تکرار شده است، افزود: امر وکالت یک امر معنوی بوده و یک وکیل همواره باید خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود بداند.

بهرامی با اشاره به اینکه وکیل بعنوان یک فرهیخته باید از پیچیده تر شدن پرونده جلوگیری کند، گفت: راهنمایی درست وکیل قطعا می تواند کمک شایانی به قاضی داشته باشد و اعتماد قاضی به امانتداری وکیل می تواند روند دادرسی را تسریع کند.

 وی با اشاره به اینکه وکلا باید از چاپلوسی پرهیز کرده و در هر شرایطی باید احترام و شأن قاضی حفظ شود افزود:لجاجت مابین وکیل و قاضی هیچ بازنده ای جز طرف های دعوا ندارد و وکیل باید سعی کند برای سازش و صلح با قاضی همکاری کند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری از قدیم بسیاری از دعواها بصورت کدخدامنشی و وساطت بزرگان حل می شد تصریح کرد: در ۳ سال گذشته ۲۲ پرونده قصاص با کمک بزرگان و ریش سفیدان منجر به صلح و سازش شد.

بهرامی در ادامه با اشاره روند دادرسی عادلانه گفت: دادرسی عادلانه یک فرآیند است و اگر وکیل و قاضی همکاری کنند این فرآیند عادلانه محقق می شود.

وی با اشاره به استقلال وکیل و قاضی عنوان کرد: استقلال به معنای خودکامگی و درشتی نبوده بلکه به معنای رعایت قانون و حرمت دیگران و احترام به طرفین بوده و اگر وکیل به قاضی در فرآیند دادرسی کمک کند و فرآیند دادرسی عادلانه رعایت شود پرونده به بهترین نحو حل خواهد شد.

 رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در ادامه اضافه کرد: یک وکیل موفق همواره باید معلومات خود را افزایش دهد و یک وکیل خوب  می تواند کمک یار قاضی باشد.

وی افزود: اگر وکیل همواره بر معلومات خود بیفزاید هم میتواند در روند دادرسی به قاضی کمک کند و هم دادرسی یک پرونده دادرسی پربار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.