اصفهان- معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ۶۰ کتابخانه دارد که شامل کتابخانه های سیار وثابت است.

۶۰ کتابخانه ثابت و سیار در استان اصفهان دایر است / پرورش خلاقیت در کارگاه های فرهنگی

منیرالسادات سجادیان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان هرماه به شهرهای مختلف رفته و به کودکان کتاب امانت می دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی کانون شامل قصه گویی، تحقیق و پژوهش، مسابقات علمی و روخوانی کتاب است، افزود: برپایی کارگاه های نقاشی و سفالگری، خوشنویسی، عکاسی، موسیقی، نمایش و پویانمایی نیز از جمله فعالیت های هنری کانون به شمار می رود.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت های ادبی کانون شامل برپایی انجمن های ادبی، نشر آثار ادبی و برگزاری مسابقات ادبی است.

وی با اشاره به کارگاه های ویژه تابستانی کانون، تصریح کرد: این کارگاه ها در بخش های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، پویانمایی، فیلم‌سازی و نمایش عروسکی، خلاقیت های ادبی، آشنایی با متون کهن و کارگاه های شعر فعال است.

سجادیان گفت: کارگاه های ویژه فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان شامل : پرورش خلاقیت، مهارت‌های خواندن و نوشتن است.

وی با بیان اینکه مراکز فراگیر کانون نیز خدمات ویژه ای را برای کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص تدارک دیده است، افزود: در این مراکز مربیان آموزش دیده برنامه های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان کم بینا، نابینا، ناشنوا و ناتوانان جسمی و حرکتی برگزار می کند.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اظهارکرد: کتابخانه های سیار روستایی کانون با مراجعه به روستاها و استقرار در مدارس ضمن امانت دادن کتاب به اعضاء کتابخانه ها، فعالیت های قصه گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب و نمایش فیلم را برای کودکان به اجرا می گذارند.

وی با اشاره به کتابخانه های پستی کانون گفت: در این کتابخانه ها مربی به منظورتوسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان روستایی از طریق پست برای اعضاء کتاب ارسال می کنند.

کانون نمایش طرح جدیدی است که در برخی از مراکز کانون اجرا می شود، در مرکز شهرضا و اردستان وجود دارد که در آن اکران فیلم برای کودک و نوجوان در کنار خانواده اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.