معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به اقدام دونالد ترامپ در خروج از برجام گفت: تجربه ۴۰ سال اخیر نشان داده هرگاه ما با خطر یا تهدیدی مواجه بوده‌ایم، مردم صرف‌نظر از هر گرایش سیاسی یا قومی، همه در کنار هم منسجم و یکپارچه بودند و حالا هم شاهد انسجام و اتحاد بیشتر سه قوه هستیم.

خروج آمریکا از برجام ملت ایران و قوای سه گانه را منسجم‌تر و متحدتر کرد

قدس آنلاین: حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش برای هر کدام از موضع‌گیری‌های احتمالی ترامپ درباره برجام، کارهای کارشناسی قابل توجه انجام داد و تدبیر لازم را اتخاذ کرد. دولت در این زمینه دارای برنامه است. یکی از پیش‌بینی‌های دولت این بود که ترامپ از برجام خارج شود و به همین دلیل در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه‌های اقتصادی و سایر حوزه‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه مردم نباید هیچ نگرانی و دلواپسی در این باره داشته باشند اضافه کرد: در طول سال‌های اخیر بارها شاهد عهدشکنی آمریکا در خصوص برجام بوده‌ایم.

امیری گفت: موضع دیشب ترامپ هم ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست. ترامپ با این تصمیم خود برخلاف مقررات بین‌المللی عمل کرد و ثابت کرد که این آمریکاست که به نرم‌های بین‌المللی پایبند نیست و ایران به این نرم‌ها احترام می‌گذارد. این اقدام ثابت کرد ایران به پیمان خود پایبند است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت موافق گفت‌وگوی مجدد درباره برجام است، تأکید کرد: برجام به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

امیری در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس آنلاین درباره جایگاه مجلس در تصمیم‌سازی‌های دولت برای مواجهه با شرایط جدیداقدام دولت آمریکا اظهار داشت: دیروز مجلس جلسه غیرعلنی داشت و آقای لاریجانی تحلیلی از اوضاع کشور، منطقه و بین‌الملل ارائه کرد که این تحلیل‌ها بسیار مهم و فوق‌العاده سازنده بود. اکنون شاهد اتحاد و انسجام بیشتر سه قوه هستیم در واقع موضع ترامپ همه را به هم نزدیک‌تر کرد.

جلسه هماهنگی کمیسیون اقتصادی با جهانگیری امروز برگزار می‌شود

وی در پایان اظهار کرد: ‌در حال حاضر لوایح دولت درباره رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در دستور کار مجلس است و در این زمینه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با معاون اول رییس‌جمهور و ستاد اقتصادی دولت جلسه خواهد داشت تا این برنامه‌ها با هماهنگی بیشتری و با هم‌اندیشی پیش برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.