اصفهان- مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: ۷.۶ درصد کلاس های دایر استان به صورت دو نوبته اداره می‌شود که برای یک نوبته شدن مدارس ۲۱۰۷ کلاس درس مورد نیاز است.

 برای یک نوبته شدن مدارس ۲۱۰۷ کلاس درس مورد نیاز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسین سجاد ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران که به مناسبت بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: از سال ۵۸ تا ۹۶ تعداد ۴ هزار و ۴۴۱ پروژه آموزشی و پرورشی با ۲۶ هزار و ۳۳۱ باب کلاس به آموزش و پرورش استان اصفهان تحویل داده شده است.

وی افزود: ۲۸.۴ درصد پروژه های تحویل شده و ۳۱.۷ درصد کلاس های تحویل شده توسط خیرین مدرسه ساز یا با مشارکت آنان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: در سال ۹۶ تعداد ۹۳ پروژه با ۴۹۰ باب کلاس و زیربنای ۷۳ هزار و ۸۲۶ مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز یا با مشارکت آنان احداث شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ به طور متوسط در هر دو ماه ۱۵ پروژه، در هر هفته ۹ کلاس درس و در هر روز ۲۰۲ مترمربع زیربنا توسط خیرین مدرسه ساز یا با مشارکت آنان احداث و به آموزش و پرورش استان تحویل شده است، تصریح کرد: از سال ۷۸ تا پایان سال ۹۶ خیرین مدرسه ساز استان یک هزار و ۲۹ پروژه آموزشی و پرورش را احداث، تکمیل و به آموزش و پرورش استان تحویل داده اند.

سجاد خاطر نشان کرد: خیرین مدرسه ساز همچنین تعداد ۶هزار و ۱۳۰ باب کلاس جهت تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان استان به آموزش و پرورش استان تحویل داده اند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۹ پروژه نمازخانه با ۶۶۴۰ مترمربع در دست اجرا است.

۴۹۴۲ کلاس درس تخریبی در استان اصفهان

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تعداد کل کلاس مورد نیاز استان اصفهان را  ۱۳ هزار و ۳۱۸ باب اعلام و تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود، در استان اصفهان تعداد ۴ هزار و ۹۴۲کلاس درس به عنوان کلاس های تخریبی استان و تعداد ۶ هزار و ۲۶۹ کلاس درس جزء کلاس های نیازمند مقاوم سازی شناسایی شده است.

وی گفت: در حال حاضر در استان اصفهان ۴۹۴۲ باب کلاس تخریبی، ۶۲۶۹ کلاس نیازمند مقاوم سازی، ۲۱۰۷کلاس دونوبته هستند.

سجاد با بیان اینکه ۷.۶ درصد کلاس های دایر استان به صورت دو نوبته اداره میشود، تاکید کرد: ۹.۶درصد کلاس های دو نوبته در مقطع ابتدایی و ۵.۲ درصد کلاس های دو نوبته مربوط به مقطه متوسطه دوره اول و دوم است که برای یک نوبته شدن مدارس ۲۱۰۷ کلاس درس مورد نیاز است.

وی با اشاره به مشکلات و چالش های اماکن ورزشی و پرورشی، اظهارکرد: متوسط سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش آموز در کشور یک مترمربع است

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان سرانه فضای سرپوشیده در حال بهره برداری به ازای هر دانش آموز در استان اصفهان را ۰.۶ مترمربع اعلام و تصریح کرد: سرانه فضای روباز در حال بهره برداری به ازای هر دانش آموز در استان اصفهان ۰.۴ مترمربع است.

وی ادامه داد: به علت وجود عادات غلط در حرکات و تحرک ناکافی، همچنین گسترش آپارتمان نشینی و اضافه وزن و چاقی و کمبود سرانه فضاهای ورزشی، میزان ناهنجاری های جسمی و اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان استان اصفهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

سجاد تاکید کرد: اختلاف فضای ورزشی استان اصفهان و کشور برابر ۰.۳۶ متر مربع است که برای رسیدن به استاندارد کشوری به ۳۲۴ هزار مترمربع فضای ورزشی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت احداث هر سالن ورزشی یک هزار مترمربعی بیش از یک میلیارد تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.