کاظم جلالی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها دیگر نباید سیاست یک بام و دو هوای خود را در پیش بگیرند. اروپایی‌ها امروز در معرض آزمون بزرگی قرار گرفته‌اند و رفتار آنها در قبال برجام، تعیین خواهد کرد که آیا بعد از این قرار است باب مذاکره و تفاهم در دنیا بسته شود و اعتماد به تعهدات بین المللی از بین برود یا اینکه خواهان باز ماندن باب مذاکره و منطق هستند.

اروپا در معرض آزمونی بزرگ / اجرای قانون اقدام متقابل منوط به نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها

قدس آنلاین - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به خروج آمریکا از برجام و میزان پایبندی اروپاییها برای پیشبرد برجام در ادامه مسیر بدون حضور آمریکا، اظهار داشت: اینکه اروپاییها تا چه حد با جمهوری اسلامی برای اجرای برجام پیش خواهند آمد، نکتهای است که آقای روحانی هم اشاره کردند که نتیجه آن در مذاکرات آتی با اروپاییها مشخص خواهد شد.

کاظم جلالی همچنین با اشاره به لزوم رایزنیهای گسترده وزیر امور خارجه با اروپاییها، تصریح کرد: آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه و رئیس دستگاه دیپلماسی باید طی هفتههای آتی با طرف اروپایی این قرارداد، مذاکرات گستردهای داشته باشد تا فضا برای جمهوری اسلامی روشن شود که آیا اروپاییها میخواهند به شکل واقعی در برجام بمانند یا نه. ما در بحث برجام نمیخواهیم جمهوری اسلامی تنها طرفی باشد که تعهدات خود را انجام بدهد درحالیکه از هیچ حقوقی برخودار نباشد. ماندن در برجام بصورت یک سویه عاقلانه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اروپاییها دیگر نباید سیاست یک بام و دو هوای خود را در پیش بگیرند. اروپاییها امروز در معرض آزمون بزرگی قرار گرفتهاند و رفتار آنها در قبال برجام، تعیین خواهد کرد که آیا بعد از این قرار است باب مذاکره و تفاهم در دنیا بسته شود و اعتماد به تعهدات بین المللی از بین برود یا اینکه خواهان باز ماندن باب مذاکره و منطق هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: همچنین تاکید به اجرای قانون اقدام متقابل در برابر بد عهدیهای آمریکا، در بیانیه نمایندگان مجلس در جلسه روز چهارشنبه آورده شد و منتظریم ببینیم که نتیجه مذاکرات به کجا ختم میشود.

جلالی همچنین بیان کرد: ما در داخل کشور در موضوع مهمی چون برجام نمیتوانیم به شکل جزیرهای عمل کنیم و طبیعی است که تصمیم مقتضی در چنین مسئله خطیری باید در قالب شورای عالی امنیت ملی با حضور تمامی مسئولان قوای سه گانه کشور اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.