اصفهان- سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش ۳۰ درصدی آب تخصیصی حوزه شرب، در روزهای گذشته در برخی از نقاط اصفهان با افت فشار و حتی قطعی آب مواجه بودیم.

افت فشار آب مقطعی بود

سید اکبر بنی طباء در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین تاکید کرد: وضعیت بارش ها در سال آبی جاری کاهش چشمگیری داشته و ذخیره سد زاینده رود نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، همین مسایل به آب در دسترس حوزه آب شرب تاثیر می گذارد.

وی افزود: باید منابع آبی مدیریت شود تا در تابستان وضعیت نامتعادلی متوجه حوضه آبریزی زاینده رود نشود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته بارها از طریق صداوسیما، خبرگزاری ها و دیگر رسانه های خبری اطلاع رسانی های لازم درباره افت فشار انجام شده است، گفت: طی روزهای اخیر  به دلیل کاهش ۳۰ درصدی آب تخصیصی در حوزه شرب، حتی در برخی از نقاط با قطعی آب مواجه بودیم که پس از چند ساعت برطرف شد، اما کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده از عصر روز گذشته تا حدودی شرایط بهتر شده و آب در دسترسی حوزه شرب کمی افزایش یافته است، به همین دلیل از امروز افت فشار کمتر خواهد شد  و کمتر با قطعی آب مواجه خواهیم بود.

بنی طباء با بیان اینکه هر چه دما بالا رود مصرف آب نیز افزایش پیدا می کند، اظهارکرد: با توجه به شرایط خاص موجود مردم باید مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند تا در تابستان با قطعی آب کمتری مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا در استان اصفهان از حوضه آبریز زاینده‌رود تغذیه می‌کنند، گفت: تمامی مصرف‌کنندگان این شهرها و روستاها باید در مدیریت مصرف خود دقت بیشتری داشته باشند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص طرح تحویل شیرهای کاهنده مصرف آب به شهروندان اصفهانی، افزود: مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می توانند از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری از طریق تماس با سامانه ۱۵۲۲ ارتباطات مردمی این شرکت نسبت به ثبت‌نام جهت تحویل شیرهای کاهنده مصرف آب اقدام کنند.

وی اظهارکرد:  قیمت بسته کامل شیرهای کاهنده مصرف ۶۰ هزار تومان است و با شرایط ویژه به صورت اقساط ۱۲ ماهه به فروش می رسد و برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب گزینه خوبی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.