همدان- مدیر کل بهزیستی استان همدان رتبه نخست حوزه آسیب‌پذیری در همدان را مربوط به اختلافات حاد خانوادگی عنوان کرد.

اختلافات حاد خانوادگی رتبه نخست حوزه آسیب‌پذیری در همدان

به گزارش قدس آنلاین  حمیدرضا الوند در همایش علمی کاربردی مدیران حراست بهزیستی کشور که در هتل باباطاهر همدان برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی استان همدان با داشتن ۹ شهرستان دارای ۶۴۵ واحد و مراکز مختلف برای ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به مردم است.

وی با بیان اینکه از جمعیت یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان همدان ۶۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند، افزود: سال گذشته بهزیستی همدان موفق شد در راستای خودکفایی مددجویان خود یک‌هزار و ۲۲۲ شغل ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه بهزیستی استان دارای ۴۸۳ نیروی کاری است که از این تعداد ۲۵۶ خانم توانسته‌اند در برنامه‌های سازمان بهزیستی اثرگذار باشند، گفت: بهزیستی همدان در حوزه توانبخشی دارای ۳۰ مرکز شبانه‌روزی، در حوزه اشتغال دارای ۳۶۲ واحد ارائه خدمات شبانه‌روزی و ۳۹۷ واحد مهد روستایی و شهری است.

وی آسیب‌های اولویت‌دار در استان همدان را اختلافات حاد خانوادگی، طلاق، همسرآزاری دانست و گفت: خوشبختانه پدیده اعتیاد جزو آسیب‌های اولویت‌دار در همدان نیست.

الوند با بیان اینکه در استان همدان ۹ پایگاه کاهش طلاق فعال است، بیان کرد: استان همدان در موضوع طلاق با تعامل دستگاه‌های مختلف اعم از نیروی انتظامی و دادگستری توانسته در رتبه هفدهم کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اعتیاد همدان رتبه بیست و یکم کشور را داراست، تصریح کرد: مرکز اقامتی معتادان متجاهر ماده ۱۶ با رویکرد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جزو نخستین مراکز کشور است که قرار است امروز در همدان افتتاح شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در زمینه حوزه پشتیبانی اعتبارات بهزیستی یادآور شد: اعتبارات بهزیستی در سال گذشته به ۶۵ میلیارد تومان رسید در حالی که این اعتبارات در سال ۹۴، ۴۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان بوده است.

وی در پایان افزود: خوشبختانه استان در مبحث مناسب‌سازی بهزیستی توانسته رتبه برتر کشور را کسب کند و در زمینه مسکن و اشتغال نیز جزو رتبه‌های خوب است که توانسته سال گذشته ۳۶۷ شغل روستایی را برای مددجویان ایجاد کند.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.