قزوین_ عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: آماده سازی مردم برای روبه رو شدن با فضای مجازی باید محقق شود و بستن و فیلتر کردن راهکار مناسب و صحیحی نیست.

فیلترینگ فضای مجازی راهکار مناسبی نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمدرضا متین فر عصر روز چهارشنبه در دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از نظر مقام معظم رهبری، شورای عالی فضای مجازی در راستای ارتقای سواد مجازی و فرهنگ کاربری، مسئولیت هایی را  بر عهده دارد.

وی در تعریف فضای مجازی افزود: سواد فضای مجازی در دنیا به معنی کنش فعال و آگاهانه نام دارد و به معنی دانش، مهارت و کاربرد استفاده از ابزارهای مدرن است و برای دسترسی به زیرساخت های فضای مجازی باید ابزار آن را در اختیار داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) عنوان کرد: فضای مجازی که مبتدی است با تمام دانش ها می تواند ارتباط منطقی خود را پیدا کند؛ فضای مجازی  زیرساخت، ابزار و محتوای لازم را در اختیار دارد و کاربران با هم در ارتباط هستند.

متین فر اضافه با بیان اینکه سواد فضای مجازی، نهضت فضای مجازی است، ادامه داد: کنش فعال و آگاهانه را به عنوان سواد مجازی تعریف می کنیم و با ارتقاء دانش خود باید بتوانیم آگاهانه و فعال تر در فضای مجازی حضور یافته و به اهداف فرهنگی خود دست یابیم.

وی در خصوص اهمیت فضای مجازی از نظر مقام معظم رهبری یادآور شد: رهبری عنوان می کند که باید دشمن را از فضای مجازی کشور بیرون برانید و بتارانید؛ این باید نتیجه باشد و تحول هوشمندانه ای باید در فضای مجازی صورت بگیرد.

مدیرکلینیک سلامت ذهن با اشاره به اهداف فعالیت های فضای مجازی یادآور شد: در دنیای امروز که فضای مجازی تهدیدهایی از جمله فروپاشی نظام اصیل خانواده را به همراه دارد، می توان با فعالیت مناسب در این زمینه، بنیان خانواده را تقویت کرد.

متین فر با اشاره به کارکردهای فضای مجازی گفت: در بررسی دیدگاه های صاحب نظران و اندیشمندان ارتباطات ۵ کارکرد برای فضای مجازی و اینترنت تعریف شده که شبکه سازی و جریان سازی نمونه این موارد است؛ فضای مجازی تمام خلاهای فضای واقعی را می تواند پر کند.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره های سواد فضای مجازی در ۲۵ استان کشور آغاز شده و تلاش می کنیم تحول هوشمندانه ای در این فضا ایجاد کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: آماده سازی مردم برای روبه رو شدن با فضای مجازی باید محقق شود و بستن و فیلتر کردن راهکار مناسب و صحیحی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.