یزد- عضو شورای مرکزی حوزه علمیه قم گفت: حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی از نظر علمی و فقهی و عرفانی در سطح بسیار بالایی بودند و این عالم ربانی تسلط بالایی بر آیات قرآنی داشتند و زمانی که در حال نوشتن تفسیر بودند ۵۰۰آیه از قرآن را تفسیر می کردند.

حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی تسلط بالایی بر آیات قرآنی داشتند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آیت الله رضا استادی صبح پنج شنبه در نخستین کنگره حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی اظهارداشت: جامعه حال حاضر به مفاخری مانند حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی نیاز دارد  و این فرد در ۵سال اقامت در مشهد  مقدماتی را فراگرفت و پس آن در اصفهان در محضر بزرگان دین بوده و با آیت الله بروجردی هم دوره بودند و هردو از استاد به نامی چون جهانگیر خان بهره برده بودند.

وی افزود : وقتی که این عالم ربانی به یزد بازگشت در رشته های مختلف علوم به تدریس پرداخت واین نشان دهنده سطح علمی بالای این عالم ربانی بود .

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یک طلبه حتما باید دارای سطح علمی بالایی باشد چون بدون آن نمی تواند موفق باشد. این عالم ربانی هنگامی که در حال نوشتن تفسیرقرآن بودند ذکر شده وقتی که متوجه شدند آیت الله طباطبایی در حال  نگاشتن تفسیر هستند از این کار دست کشیدند و نوشتن تفسیر را رها کردند و ایشان تسلط بالایی برای تفسیر داشتند.

آیت الله استادی خاطر نشان کرد: در کتب قرآنی این عالم ربانی مباحث فلسفی بیان شده  و بسیاری از این مباحث در سطوح بالای به فلسفه پرداخته شده و زمانی که دو نفر ازبزرگان یزد برای فراگیری فلسفه نزد وی رفتند ایشان اصرارداشتند  تا جایی که امکان دارد  آحادیث حضرت محمد (ص) را فرا بگیرند و بخوانند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.