قزوین_ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۴۸۲ کلاس درس در استان قزوین فعال بوده که تعداد کلاس های دارای استحکام شامل ۶ هزار و ۲۱۷ کلاس، کلاس های نیاز به مقاوم سازی شامل یکهزار و ۸۱۷ کلاس و کلاس های نیازمند تخریب و بازسازی هم شامل یکهزار و ۴۴۶ کلاس است.

۹ هزار و ۴۸۲ کلاس درس در استان قزوین فعال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عسکرعلی جوانبخت روز پنج شنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مدارس این استان به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است؛ اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین افتخار دارد تا از ظرفیت آنها استفاده کند.

وی افزود: در حوزه فضاسازی مدارس کشور و نظام، مدیون فعالیت های ارزشمند خیرین مدرسه ساز هستیم؛ در حال حاضر ۹ هزار و ۴۸۲ کلاس درس در استان قزوین فعال بوده که تعداد کلاس های دارای استحکام شامل ۶ هزار و ۲۱۷ کلاس، کلاس های نیاز به مقاوم سازی شامل یکهزار و ۸۱۷ کلاس و کلاس های نیازمند تخریب و بازسازی هم شامل یکهزار و ۴۴۶ کلاس است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۳۵ درصد مدارس استان قزوین دارای استحکام است که بعد از گذشت ۲۰ سال، هم اکنون ۶۵ درصد از مدارس مستحکم شده اما ۲۰ درصد مدارس نیازمند به مقاوم سازی و ۱۵ درصد آن هم باید تخریب و بازسازی شود.

جوانبخت بیان کرد: ۷۶۸ پروژه و ۳ هزار و ۶۵ کلاس درس از سال ۷۶ تاکنون در استان قزوین ساخته شده که برای ساخت هر کلاس درس، بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان هزینه لازم است.

وی به ظرفیت های خیران مدرسه ساز پرداخت و عنوان کرد: در طول چهارسال گذشته، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و به طور متوسط ۳۰ درصد مدارس استان با مشارکت خیران مدرسه ساز ساخته شده است؛ در سال گذشته به غیر از ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی در این زمینه، ۸۰ میلیارد ریال آن یعنی ۴۴ درصد بودجه استان، توسط خیران محقق شد که در نتیجه آن قزوین رتبه نخست کشوری را به لحاظ تعهد و تحقق خیران به دست آورد.

گفتنی است در این جشنواره جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.