ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: خوراکی های گیاهی ایلام که در نخستین جشنواره غذاهای گیاهی خوراکی زاگرس در معرض دید عموم قرار گرفت، حافظ سلامت گردشگران است.

خوراکی های گیاهی ایلام حافظ سلامت گردشگران

عبدالمالک شنبه زاده پنج شنبه شب در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره غذاهای گیاهی خوراکی زاگرس در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در این جشنواره انواع غذاهای سنتی گیاهی کوه های زاگرس از شهرستان های مختلف استان در ۲۵ غرفه در محل قلعه والی ایلام عرضه شد، اظهارداشت: معرفی انواع خوراکی های گیاهی کوه های زاگرس، شناسایی این غذاها و ثبت در فهرست آثار ملی و افزودن این غذاهای سالم به فهرست منوی غذایی رستوران ها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

وی با اشاره به اینکه منوی غذایی رستوران های کشور تکراری است و تنها چند غذای عمده در رستوران های کشور سرو می شود، افزود: یکی از اهداف اصلی گردشگران در دنیا، انتخاب غذا برای مقصد گردشگری است و در ابتدای قرن اخیر ۸۶ درصد گردشگران آمریکایی، مقاصد خود را بر اساس نوع خوراکی تعیین کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با تأکید بر افزودن خوراکی های سنتی گیاهی به منوی رستوران ها، تصریح کرد: تلاش می کنیم این جشنواره در سال های آینده در دیگر شهرها و نقاط پر جمعیت و توریست پذیر کشور همچون شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و ... برای معرفی غذاهای گیاهی و سالم استان برپا کرده تا دیگر هموطنان با خوراکی های سنتی استان ایلام بیشتر آشنا شوند.

شنبه زاده با اشاره به گرایش نسل جدید به فست فودها و عوارض آنها، تأکید کرد: با گنجاندن غذاهای سالم گیاهی سنتی در منوی رستوران ها که ریشه در فرهنگ و اصالت این مرز و بوم دارد، افزون بر تنوع منوی خوراکی در رستوران ها، مردم می توانند از غذاهای سالم استفاده کنند.

وی با تأکید بر اهمیت تنوع خوراکی در مقاصد گردشگری، تصریح کرد: اکنون یکی از اهداف گردشگران در نقاط مختلف دنیا، نوع خوراکی است و ضروری است که در استان ایلام با تکیه بر گیاهان خوراکی، غذاهای متنوع، سالم و خوشمزه تهیه شده و با برندسازی آنها، بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی بیشتری جذب استان زیبا و چهارفصل ایلام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.