۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 599674

قدس آنلاین: زلزله ای به بزرگی 5 ریشتر سرخس در استان خراسان رضوی را لرزاند وبیمارستان های سرخس در آماده باشند.

زلزله 5 ریشتری سرخس را لرزاند

مرکز لرزه نگاری کشور گزارش داد؛ زلزله ای به بزرگی 5 ریشتر سرخس در خراسان رضوی را لرزاند واین زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داده است.
این زمین لرزه در فاصله 26 کیلومتری سرخس، 47 کیلومتری مزدآوند و 75 کیلومتری صالح آباد، خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
شهرام طاهرزاده، ️رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پنج تیم ارزیاب اورژانس برای پیگیری در خصوص مصدومان احتمالی زلزله در سرخس در حال عملیات هستند.
وی افزود: بیمارستان های سرخس در حالت آماده باش قرار دارند.
*تخریب زلزله در سرخس ؛ صرفا ترک‌خوردگی چند خانه روستائی
حامد رضائی، رئیس هلال احمر سرخس با اشاره به اعزام ۱۴ امدادگر در قالب سه تیم اعزامی به منطقه‌های زلزله‌زده گفت: تخریب در روستای چاله زرد که کانون اصلی زلزله گزارش شده بود در حد ترک‌خوردگی چند منزل بود و هیچ‌گونه تلفات و تخریب خاصی تاکنون گزارش نشده است
وی افزود: بازدید اولیه از روستاهای گنبدلی، آب‌مال و شورلوق حاکی از عدم هرگونه تخریب و تلفاتی در این مناطق است.
*مردم برای احتیاط دیشب را در فضای باز به‌سر بردند
حسین سنجرانی فرماندار سرخس هم با بیان اینکه گزارشی از تلفات و خسارات جدی هنوز به ما نرسیده است، گفت: آرامش در این شهرستان حاکم است.
حسین سنجرانی اضافه کرد: در عین حال شرایط اسکان امن در فضاهای باز برای شهروندان عزیز فراهم شد تا از هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری گردد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم زلزله را احساس نکردند لازم است برای احتیاط لازم دیشب را در فضای باز به‌سر بردند فرماندار سرخس همچنین گفت: از آنجا که پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد هم در شعاع 30 کیلومتری از محل زلزله واقع شده کاملا در آمادگی به‌سر می‌برد و حادثه خاصی صورت نگرفته و کماکان با ظرفیت لازم در حال فعالیت است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.