قدس آنلاین: مرکز فوریتهای پزشکی(اورژانس) در صحن هدایت حرم مطهر امام رضا (ع) روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی در مشهد راه اندازی شد

اورژانس درحرم مطهر امام رضا (ع) راه اندازی شد

به گزارش قدس انلاین، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: حفظ سلامت زائران در حرم مطهر راه اندازی اورژانس درحرم مطهر امام رضا (ع) رضوی و اماکن متبرکه از برنامه های اولویتدار آستان قدس و خادمان این حرم بوده است و در این راستا تلاش کردیم تا حضور زائران در حرم به دور از هرگونه آسیب و بیماری باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: حضور مرکز فوریتهای پزشکی در حرم مطهر در کنار دارالشفا در مجاورت بارگاه قدسی خدمات درمانی را به زائران رضوی کامل کرد.

وی ادامه داد: به زودی در نقاط دیگری از حرم مطهر رضوی نیز مراکز خدمات اورژانسی پزشکی اضافه می شود تا بتوان در زمان ازدحام جمعیت به بیماران خدمات رسانی مطلوب داشت.

مدیرعامل موسسه درمانی آستان قدس رضوی نیز گفت: مرکز فوریتهای پزشکی حرم رضوی در فضایی به مساحت ۱۲۰ مترمربع با هشت تخت اورژانس راه ‌اندازی شده که شش تخت آن بستری و دو تخت دیگر نیز ویژه اقدامات پزشکی CPR است.

ناصر سرگلزایی افزود: برای راه ‌اندازی و تجهیز این مرکز اورژانس چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شد و از به روزترین تجهیزات مانند دستگاههای ونتیلاتور، الکتروشوک و مانیتور در آن استفاده می شود.

وی گفت: این مرکز بطور شبانه ‌روزی با در اختیار داشتن متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی و شش پرستار فعالیت می کند و خادمان سلامت رضوی به خواهران و برادران بیمار به صورت جداگانه خدمات ارائه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.