قزوین_ امام جمعه قزوین گفت: آمریکایی ها حاضر نبودند از برجام خارج شوند و در حال حاضر افسار آن را به دست اروپاییان و هم پیمانانی که بدتر از خودشان هستند، سپرده اند؛ اگر اروپاییان نبودند آمریکایی ها برجام را در دست خود نگه می داشتند که مردم باید نسبت به این امر کاملا توجه کنند.

آمریکا برجام را به هم پیمانان بدتر از خود سپرده است/ انقلاب اسلامی به مقاومت اسلامی در دنیا تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین در مسجدالنبی (ص) اظهار داشت: پیامبر (ص) در ارزش و اهمیت ماه رمضان بیان کرده اند: «ماه رمضان ماه با برکت و نور بوده و فرصتی برای توبه، استغفار، قرآنی شدن و مهربان شدن نسبت به یکدیگر است و خداوند سفره برکتش را در این ماه پهن می کند»؛ قرآن کریم در این ماه نازل شده است و خداوند بیان می کند: «این کتابی پر از برکت است و دنباله رو و پیرو کتاب خدا باشید».

وی افزود: خداوند بیان می کند: «روی آوردن به کتاب خدا پشیمانی و ندامت ندارد و هرچه پیرو این کتاب الهی باشید، رحمت و برکت الهی نصیبتان می شود؛ ماه رمضان که قرآن در آن نازل شده جزو بهترین و برترین ماه های سال است و شب های ماه رمضان جزو بالاترین و فضیلت ترین شبها محسوب می شود و لحظه های آن متفاوت از سایر لحظه های سال است».

امام جمعه قزوین بیان کرد: براساس سخن پیامبر اکرم (ص)، «خداوند بندگان را برای ماه رمضان دعوت کرده و این دعوت عمومی نیست و به صورت تک تک دعوت کرده است؛ ای مردم بدانید خداوند شما را اهل کرامت قرار داده است و این ماه شخصیت انسان را به بنده با کرامت تبدیل می کند».

آیت الله عابدینی با بیان اینکه رییس جمهور نادان و سخیف آمریکا بدعهدی و استکباری را برای چندین سال متوالی در برابر ایران به نمایش گذاشته است، گفت: چرا نباید به مستکبران از جمله آمریکا و دشمن اعتماد کنیم؟ زیرا این مستکبران انسان را گمراه می کند و در آخر همچون شیطان بیان می کند که خودتان مقصر هستید.

وی مطرح کرد: نباید به استکبار اعتماد کرد زیرا قرآن بیان می کند که «شیطان دشمن آشکار انسان است و هیچ انسان عاقلی به دشمن اعتماد نمی کند و خداوند در آیاتش بیان می کند که مبادا شیطان شما را گمراه کند و راه شما را ببندد که اگر چنین باشد آن دشمن آشکار شما است».

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند در آیات قرآن اشاره می کند که «چون دل مستکبران سخت بوده، آنها را گمراه کردیم و قلبشان را قساوت گرفته است و آنها کسانی بودند که کتاب خدا را تحریف کردند؛ آنها کارشان تحریف کتاب است و نباید انسان ها به آنها اعتماد کنند».

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در بخش دیگری از آیات خداوند منان عنوان می کند: «اهل کتاب چه از کافران و مشرکان هرگز نمی خواهند خیری به مؤمنان برسد و به خدا اعتماد کنید؛ ای پیامبر عذاب دردناک از سوی خدا را  به منافقان بشارت بده چراکه کافران را به عنوان دوست انتخاب می کنند»؛ براساس این آیات، هرچه نفاق منافقان بیشتر باشد نفرت مردم از آنها افزایش می یابد و بدانید همه عزت نزد خدا است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها حاضر نبودند از برجام خارج شوند و در حال حاضر افسار آن را به دست اروپاییان و هم پیمانانی که بدتر از خودشان هستند، سپرده اند؛ اگر اروپاییان نبودند آمریکایی ها برجام را در دست خود نگه می داشتند که مردم باید نسبت به این امر کاملا توجه کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: هیچ فرقی بین آمریکا و اروپا نیست و همه مستکبر هستند؛ این دو گروه هیچ وقت به کشور التزام نمی دهند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه خواسته ملت و مردم واحد است و آنها در جریان های نظام نقشی ندارند و روحیه مردم در راستای تبعیت به رهبری و انقلاب است، تصریح کرد: در مخالفت با آمریکا، اتحاد، انسجام ملی و امیدواری به آینده همدل و یکرنگ هستیم و آمریکایی ها با بدعهدی، به خود آسیب رسانده اند.

وی اضافه کرد: پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان وجود دارد که کاملا قدرتمند بوده و این مقاومت ها با تمام جبهه مقاومت متحد است؛ ملت این را مقاومت درک می کند و هر روز متحدتر می شود.

امام جمعه قزوین مطرح کرد: انقلاب اسلامی در گذشته تنها مختص ایران بود اما در حال حاضر شهدای آن در همه جای دنیا هست و انقلاب اسلامی تنها در ایران نیست و به یک مقاومت اسلامی در سراسر دنیا تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.