معاون دادستان مرکز خراسان رضوی مساله آب وزمین را ازجمله حقوق همه مردم دانست که باید دادستانی با جدیت پیگیر این حقوق باشد و درمشهد تلاش داریم تا حد ممکن این حق مردم را بازگردانیم.

از مشکل سد کارده و چاههای غیر مجاز تا کم کاری تصفیه خانه آب خین عرب

به گزارش قدس انلاین ،محمد بخشی‌محبی در دومین همایش معاونان حقوق عامه دادستان‌های مراکز استان‌های کشور، با بیان اینکه معاونان حقوق عامه دادستان‌ها وظیفه دارند نسبت به حقوق مردم آگاه باشند اظهار کرد: بحث زمین، مسکن و آب از جمله اموری است که پیگیر انجامش هستیم و اولویت اصلی سال ۹۷ در بحث آب است .

وی با بیان اینکه بین ۵ تا ۱۰ درصد فوتی‌های در تصادفات مشهد کاهش یافته است، گفت: اصلی‌ترین علت آن فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی به‌موقع مجموعه‌های مختلف و دقت و تمرکز بیشتر رانندگان بوده است و تاکنون برنامه‌های مشترک زیادی با همکاری گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف در موضوعات توزیع بنزین پاک، رفع آلودگی صوتی، کاشت درخت، گل و گیاه و گسترش فضای سبز در مسیر کاهش آلودگی هوا، آزادسازی و رفع تصرف ارتفاعات جنوبی مشهد، توجه به حفظ حقوق زنان و کودکان، دوپینگ، نظارت بر حوزه دارو و کنترل قاچاق آن، ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و مبارزه با همسرآزاری و فرزندآزاری اجرا شده و این برنامه‌ها به‌صورت مستمر در حال انجام است.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: معتقدیم که مجازات‌های مرتبط با بحث کودک‌آزاری و مواردی که مرتبط با کودکان بوده کم است و این مشکل تنها منحصر به جراحت و سوزاندن نیست و در قانون ۲۰ مصداق کودک‌آزاری داریم.

بخشی‌محبی با تاکید بر اینکه ۱۶ هزار حلقه چاه در خراسان رضوی وجود دارد که ۷ هزار مورد آن غیرمجاز است، خاطرنشان کرد: شاید با بررسی دقیق‌تر بیش از این میزان باشد و در گذشته نیز  ۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز پلمب شده است.

وی بیان کرد: بحث آب از موارد مهم است و سد کارده بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه برداشته است، اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب، بخشی از مخزن بستر  رودخانه تصرف شده که باید رفع تصرف شود تا با گنجایش آن آب مورد نیاز مشهدتامین شود.

معاون حقوق عامه دادستان مشهد تاکید کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از فاضلاب محدوده خین عرب به صورت خام وارد رودخانه می‌شود که این موضوع  بخشی از حقوق عامه بوده و تصفیه خانه باید کار خود را به درستی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.