قدس آنلاین: دانشجویان آثار مرتبط با جشنواره ملی سوغات رضوی را در مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد با شعار حمایت از کالای ایرانی و تولید ایرانی به نمایش گذاشتند.

مرغوب‌ترین زعفران ایران با برند غربی در دنیا فروخته می‌شود

هاشم جلیلی رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این جشنواره با محورهای بسته بندی محصولات، صنایع دستی، تصویرسازی و طراحی نشانه تا ٢٠ اردیبهشت در این مؤسسه دایر می‌باشد.

وی افزود:با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال ٩٧ و نامگذاری آن به عنوان حمایت از کالای ایرانی و تولید ایرانی نیاز هست تک تک ما ایرانیان از محصولات و خدمات ایرانی حمایت کنیم، چون در حقیقت به اقتصاد و اشتغال جوانان مان کمک کردیم.
به گفته وی جشنواره ملی سوغات رضوی فرصت مغتنی است تا بتوانیم توانمندی‌ها، استعدادها و خلاقیت‌های دانشجویان را در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان بگذاریم.

جلیلی بسته بندی و کیفیت مرغوب محصولات ایرانی را یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا دانست و توجه به این موضوع را یکی از ضروریات إنکار ناپذیز برشمردو گفت:ما باید با بکارگیری از دانش روز بسته بندی بتوانیم خود صادر کننده باشیم نه اینکه بصورت فله ای به خارج از کشور صادر شود و سود اصلی را کشوری ببرد که کیفیت بسته بندی بالایی دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مرغوب‌ترین زعفران اختصاص به ایران دارد، اما با نام و برندهای غربی در دنیا ارائه می‌شود خاطر نشان کرد: کشور ما در بحث تولید زعفران جزء کشورهای پیشرو است و باید برای حمایت از نام و اعتبار کالای ایرانی عزم ملی ایجاد شود.
جلیلی اظهار داشت: تعامل بین دانشگاه، صنعت و رسانه گام بلندی در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتر و همچنین تحقق شعار سال ایجاد خواهد کرد و رسانه‌ها در این بین نقش بسیار مهمی دارند.
وی همچنین ارتقاء سطح علمی و عملی دانشجویان در حوزه کارآفرینی را یکی از اهداف اصلی این جشنواره برشمرد.
لازم به ذکر است در حاضر حدود ٣ هزار دانشجو پسر و دختر در رشته‌های معماری، حسابداری، مدیریت، گرافیک، نقاشی، صنایع دستی و ... در مقاطع لیسانس و کارشناسی ارشد در مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.