یزد- معاون وزیر علوم گفت: کشور به رشد و توسعه علمی نیازدارد و ما همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم. تقدیر از نخبگان علمی، جامعه علمی و متولیان آموزش باید در کشور نهادینه شود.

کشور به رشد و توسعه علمی نیازدارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا باقری شامگاه جمعه در آئین نکوداشت پروفسور احمد حائریان در دانشگاه امام جواد (ع) یزد اظهارداشت: قدرشناسی از اساتید برجسته کشور باید در جامعه نهادینه شود و فرهنگ سازی های لازم در این زمینه باید انجام شود و برگزاری چنین این اقداماتی و آئین هایی که سپاسخگوی اندیشمندان و فرهیختگان است پیام و هدفی نیکو دارد و امیدواریم این مراسم ها در دیگر استان ها نیز برگزار شود .

وی افزود : اساتید و معلمان درکسوت استاد دانشگاه شغلی بسیارمهم و ممتازی دارند و در پایش وزارت علوم درچند دولت، استادان دانشگاه در بین همه حرفه ها و مشاغل اداری  رتبه نخست هستند و این نشان می دهد جامعه همواره از کسانی که برای فرزندان این آب و خاک و سرزمین  زحمت می کشند قدردان بوده است.

باقری در مورد یزد و ثبت جهانی این شهر نیز گفت: شهر یزد ویژگی های منحصربه فردی دارد و این شهر باید به یک الگو چه از لحاظ اخلاقی و فرهنگی برای همه شهرها باشد. با توجه به ویژگی های فرهنگی گردشگری و افتصادی  که این شهر دارد به عنوان یک شهر هم و معروف باید مورد توجه همگان قرار بگیرد .

 معاون وزیر علوم افزود: در این زمینه باید  قوانینی تدوین شود و این شهر به عنوان یک شهر پویا به جهانیان معرفی شود، چرا که بافت تاریخی این شهر زنده و پویا بوده و زندگی در آن جریان دارد درحالی که بافت تاریخی بسیاری از شهرها فاقد سکونت است.

این مسئول ادامه داد: برای توسعه اقتصادی کشور باید از همه توان علمی کشور بهره گرفت  و در این زمینه باید برنامه ریزی مناسبی توسط دانشگاهیان انجام شود تا ضمن جلوگیری از خروج نخبگان کشور و مهاجرت آن ها به خارج از کشور، مشاغلی ایجاد کرد  که با کمترین میزان سرمایه به بازدهی  بالا برسد  که خوشبختانه  نمونه های آن نیز در استان یزد اجرا شده است.

معاون وزیر علوم در مورد استاد برجسته پروفسور احمد حائریان اظهارداشت: ایشان فردی متعهد متخصص و اخلاق مدار و مردمدار هستند که در آموزش عالی باید بیشتر شناخته شوند و همواره باید از راهنمایی هایشان در وزارت علوم و تحقیقات بهره مند شد.

وی درخصوص تجلیل از بزرگان علمی در کشور گفت: این گونه مراسم باید در کل کشور برگزار شود. ما در وزارتخانه تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا در همه استان ها از نخبگان و اساتید علمی تقدیر به عمل آید . اینگونه مراسم باید به صورت مرتب برگزار شود و با فرهنگ سازی نهادینه شود .

کارآفرینی مهمترین رسالت این مرکز آموزشی است

رئیس دانشگاه امام جواد (ع)نیز در این مراسم اظهارداشت: کار آفرینی مهمترین رسالت این مرکز آموزشی است و باشگاه کار آفرینی دراین دانشگاه تشکیل شد که این دانشگاه الگوی دانشگاه کارآفرین است .

محمد علی وحدت افزود: تکریم و احترام و توجه به علم را باید درجامعه مورد توجه قرار بدهیم و آن را الگو سازی کنیم، سال جاری هشتمین سال متوالی است که بزرگداشت اساتید را برگزار می کنیم و تلاش ما این است که علاوه بر رسالت آموزشی  رسالت اجتماعی را نیز انجام بدهیم که تجلیل از پیشکسوتان عرصه علوم و دانش از مهمترین اهداف ما است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.