کرج- مخترع برتر البرزی گفت: عدم آموزش مباحث کاربردی و عملی مفید در دانشگاه ها از اصلی ترین مشکلاتی است که در سیستم آموزشی کشور مشاهده می شود.

مباحث کاربردی و عملی مفید در دانشگاه ها آموزش داده نمی شود

ساجد نیک مهر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد : آموزش تئوری برای دانشجویان رشته های مختلف فواید چندان اثربخشی نخواهد داشت و بهتر است به سمت آموزش مباحث کاربردی تر گام برداریم.

وی با بیان این که برای دومین بار موفق به کسب عنوان جوان برتر در حوزه اختراعات شده است گفت: نخستین بار در استان مرکزی توانستم این عنوان را کسب کنم و اکنون نیز در استان البرز توانستم به این مهم دست یابم.

جوان برتر البرزی در حوزه اختراعات با اشاره به فعالیت ۵ ساله خود گفت: نخستین اختراع من در سال ۹۲ به ثبت رسید و در این مسیر ۵ ساله به موفقیت های گوناگونی دست یافتم که مهم ترین آن ها کسب عنوان نمایندگی جوانان ایرانی در اتاق بازرگانی است.

نیک مهر تصریح کرد: همچنین ثبت ۵ اختراع در حوزه های انرژی، مکانیک و محیط زیست را در کارنامه خود دارم و در حال حاضر مدیر یک شرکت دانش بنیان هستم.

وی با ارائه پیشنهادی برای تسهیل کار جوانان مخترع که در حال فعالیت هستند گفت: امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته اختراع به عنوان راهی برای ایجاد ارتباطات اقتصادی شناخته می شود.

مخترع برتر البرزی تصریح کرد: از همین رو مخترعین ایرانی باید در اندیشه تولید کالایی باشند که بعدها توان ورود به بازارهای اقتصادی را داشته باشد و این نکته در کشور ما چندان رعایت نمی شود و بیشتر اختراع به عنوان کارنامه افراد شناخته می شود.

نیک مهر با بیان این که برای تقویت تولید کالای ایرانی احترام به مردم باید در اولویت قرار گیرد گفت: با توجه به اهمیت افزایش تولیدات داخلی هر فرد ابتدا می بایست روحیه انجام کار گروهی را در خود تقویت کند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین نهادهای مربوطه باید از تولیدکنندگانی که کسب و کار موفق تری دارند حمایت ویژه ای داشته باشد و بیشتر در اندیشه ایجاد رقابت در بازار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.