سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان از شورای امنیت خواسته ماجراجویی‌های خطرناک رژیم صهیونیستی و تجاوزهای اخیر آن به خاک سوریه را محکوم کند.

ایران از شورای امنیت خواست «ماجراجویی‌های خطرناک» اسرائیل را محکوم کند

به گزارش قدس آنلاین، «غلامعلی خوشرو»، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل این سازمان تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمایت این رژیم از تروریست‌ها را محکوم کرده است.    

«غلامعلی خوشرو»  در این نامه نوشته است: «اقدام توام با بی‌پروایی اسرائیل در این مورد تنها به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه کمک می‌کند.  بدون شک شواهد کافی دال بر حمایت اسرائیل از اینگروه‌های تروریستی وجود دارد و این حادثه به روشنی سیاست مخرب آنها در حمایت از گروه های تروریستی با هدف ناامن سازی منطقه را نشان می‌دهد.»

خبرگزاری اسپوتنیک که این نامه را گزارش داده می‌گوید دیپلمات ایران این نامه را در ارتباط با حادثه ۲۱ بهمن‌ماه (۱۰ فوریه)  ارسال کرده؛ در آن تاریخ،  بعد از حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند جنگنده اف‌۱۶ ارتش صهیونیست‌ها را سرنگون کرد.   رژیم صهیونیستی مدعی شد که تجاوز هوایی فوریه به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی بوده است. در حالی‌که مقام‌های ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.

خوشرو در آن نامه، در توضیح درباره پهپاد ادعایی صهیونیست‌ها گفت: «برخلاف ادعاهای ساختگی آنها، این پهپاد نه نظامی بوده و نه مأموریتی برای درگیری یا حمله احتمالی به هیچ مکانی داشته است.»

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نامه افزود: «رژیم اسرائیل از آن حادثه به عنوان بهانه‌ای برای انجام حملات نظامی اصطلاحاً پیشگیرانه، از جمله حمله تاریخ ۹ آوریل ۲۰۱۸ (۱۹ اردیبهشت‌ماه)  استفاده کرده است.

آقای «خوشرو» در بخش دیگری از این نامه بر حق ایران برای دفاع از خودش در برابر حملات رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.   در این نامه آمده است: «ایران حق دفاع از خود را ذیل مفاد منشور سازمان ملل برای خودش محفوظ دانسته و از شورای امنیت می‌خواهد با محکوم کردن اقدامات تجاوزگرانه و درخواست از رژیم اسرائیل برای متوقف کردن ماجراجویی‌های دائمی و خطرناک و رفتارهای تحریک‌آمیز خود، که تهدید علیه صلح و امنیت منطقه است، به وظایف خود عمل کند.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.