قدس آنلاین- سرورهادیان : نماینده مردم مشهد در مجلس از اجرایی شدن طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه طی این هفته خبر داد.

 اجرایی شدن طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه  در این هفته  

حجت الاسلام و المسلمین نصرا...پژمانفر، نماینده مردم مشهد درمجلس در گفت و گو با قدس آنلاین با اعلام این خبر افزود : ساختار ضعیفی که به صورت یک معاون رئیس جمهوردر حال حاضرهست، تاکنون نتوانسته است در کشور یک تحول بزرگی را در این ۴ دهه بعد از انقلاب ایجاد کند.

 وی خاطر نشان ساخت : متاسفانه به غیر از این که به میراث فرهنگی، همیشه یک حیاط خلوتی برای خیلی از افراد بوده است و به همین دلیل هم اگر بنگرید درهمین بازده زمانی کمتراز یک دهه، ۱۰ الی ۱۱ نفر درارتباط با این موضوع عوض شوند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد : در واقع مدیریت کمتراز یک سال برای یک نفر، بطور قطع  ناکارآمدی آن دستگاه را در پیش داشته است.

 وی بیان داشت : درمجلس نهم و دهم بحث های زیادی را این راستا تاکنون داشته ایم و راه نجات این موضوع را دراین دیدم که در واقع دراین مجموعه یک تحول عظیم ساختاری صورت بگیرد و تبدیل به یک وزارتخانه بشود.  این نماینده مجلس توضیح داد : درسفر کاری که چندی پیش  در دروان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به ایتالیا داشتم و دیداری با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ایتالیا انجام شد و طی جلساتی  وقتی این طرح را با او مطرح کردم  ، او نیز معتقد بود که این می تواند مهم ترین اتفاقی باشد که کشور شما را در مسیریک رشد بسیار خوب قرار دهد.

 وی با بیان این نکته که ایتالیا سهم قابل توجه ای از گردشگر خارجی را برای خودش در دنیا در اختیار گرفته است  ، اظهار داشت : ایتالیا سالی ۸۵ میلیون گردشگر از را دارد و این ظرفیت فوق العاده ای محسوب می شود.

نماینده مجلس مشهد و کلات تصریح کرد : معتقدم به ادله ای مختلف که به بخشی از آن اشاره کردم و بخشی دیگرآن اینست که ما وقتی مکاتبات معاون رئیس جمهوررا به وزرامی بینیم  که در واقع آن ها بخشی از وظایف خودشان و پیگیری های شان را در وزارتخانه های دیگر داشته باشند، عموما ما با این موضوع مواجه ایم که  وزیر مربوطه به این موضوع نمی پردازد وارجاعات عموما به معاونین وزرا داده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر بیان کر د: این نشان دهنده این نکته است که وزرا خودشان را همطراز، یک معاون رئیس جمهوردرباره پیگیری مطالبات معاون رئیس جمهور نمی دانند.

 وی افزود : از حیث ساختاری هیچ گونه گستردگی دراین موضوع به وجود نمی آید و ماهم برای همین در ذیل همین ماده و قانونی که کلیاتش مصوب شد، طرح را مطرح کردیم و امیدواریم همین هفته کارهای  نهایی اش انجام شود و برای شورای نگهبان جهت اجرایی شدن برود.

وی تاکید کرد: این موضوع را مطرح  هم تاکید می کنم که قطعا نباید این مجموعه از لحاظ تعداد نیروها افزایش پیدا کند بلکه باید تمامی ضوابط و پیش بینی هایی که درقانون برنامه  ششم پیش بینی شده است، براین موضوع سایه بیفکند.

وی اعلام کرد :این موضوع همم از حیث امکانات و هم از حیث ساختار نباید توسعه پیدا کند. زیرا تاکنون  باتوسعه بیش ازحد هم متاسفانه در آن جا مواجه بوده ایم.

وی خاطر نشان ساخت :این درحالیست که ما درتمامی وزارتخانه ها ۵ معاونت داریم اما در میراث  فرهنگی امروز ۶ معاونت داریم. در واقع سعی  ما در مدیریت، کاهش بعضی از هزینه ها در این مجموعه است.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این نکته که مجلس اراده جدی دارد، گفت :من معتقدم به عنوان یکی از کسانی که طراح این طرح بودم در مجلس گذشته و هم در این دوره، این تحول عظیم می تواند برای کشوری که امروز مشکلات اقتصادی دارد مفید باشد.

وی ادامه داد: این کار می تواند هم ارزآوری بالایی برای کشور مان  داشته باشد و هم اشتغال فراوانی را را فراهم سازد و در نتیجه  آثار و برکات فرهنگی فراوانی نیز داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر تصریح کرد:  امروزه کسانی که به کشور ما می آیند واز نزدیک کشور مار را مشاهده می کنند با جدیت از مهمانوازی و آداب و رسوم و مهربانی مردم و فرهنگ ما در برگشت شان به کشورهای خودشان دفاع می کند.

وی افزود : این نشان دهنده آنست که به عنوان یک فرصت فرهنگی در توسعه حوزه گردشگری باید به آن نگاه کنیم. درحال حاضر در جهان، حتی مردم غیر مسلمان گردشگری حلال و پاکبرایشان جذابیت دارد. در تمام دنیا فضای اختلاط وجود داردو خیلی اوقات آن ها  دوست دارند با فضایی دیگر با فرهنگ دیگر  خودشان، خدمات و سرویس به آن ها ارایه شود.

نماینده مردم مشهد و کلات خاطر نشان ساخت :موضوع پاک و حلال برندی است که مشتاقان فراوانی برای غیر مسلمانان دارد و دوست دارند این فضای پاک و حلال را تجربه کنند و حتی  این موضوع در مواد غذایی هم مصداق دارد.

وی تاکید کرد :  اگرچه برند غذای حلال، برای مسلمانان راه اندازی شد اما امروز یکی ازبرندهای پر طرفدار بین کل افراد روی زمین است.

او با اشاره به این موضوع که در بحث تفریح و تفرج نیز با فضاهای گردشگری این موضوع نشان داده که برای خیلی از افراد  کشور ما جذابیت خودش را دارد، اظهار داشت :ضمن این که کشورما ظرفیت های زیادی در گردشگری دارد، گردشگری سلامت، زیارت و بوم گردی  و...نمونه های آنست که خوشبختانه باتوجه به شرایط   آب و هوایی کشورما هر گردشگری با سفر به ایران می تواند چهار فصل را مشاهد کند. ظرفیت هایی است که متاسفانه قابل غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد:  امروزه می توان در روستاها و شهرها اشتغال فراوانی را فراهم کرد وامیدوارم این طرح که تاکنون با قدرت پیش رفته است، تصویب نهایی شود و بعد از آن بتواند در عملیات اجرایی، وزارتخانه ای باشد که توانسته خیلی از مشکلات کشور را حل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.