همدان - رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از مکان های پیشنهادی برای احداث شهرک پزشکان بازدید کرده و موارد را مورد بررسی قرار دادند.

احداث شهرک پزشکان از اولویت های سرمایه گذاری پروژه های شهری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا در این بازدید اظهار کرد: همدان نیازمند احداث شهرک پزشکان بوده و این موضوع جزو اولویت های سرمایه گذاری پروژه های شهری قرار گرفته است.

مریم روانبخش با شاره به موقعیت جغرافیایی همدان در غرب کشور گفت: همدان در بحث گردشگری سلامت ظرفیت بالقوه ای دارد و که می تواند با ایجاد شهرک پژشکان در غرب کشور مطرح باشد.

 روانبخش اضافه کرد: با توجه به اینکه از شهرها و روستاهای همجوار شهر و استان برای درمان مراجعات زیادی به همدان صورت می پذیرد بر این اساس ایجاد شهرک پزشکان با تمامی امکانات و تجهیزات لازم گردشگری سلامت در رینگ سوم و تبدیل همدان به عنوان قطب پزشکی کشور از ضروریات کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا است.

وی به ایجاد پیاده راه بوعلی اشاره کرد و یادآور شد: پیاده راه بوعلی یکی از مسیرهای زیبایی است که باید مورد استفاده گردشگران باشد اما متاسفانه به دلیل وجود مطب پزشکان بیشتر بیماران در این مسیرتردد دارند که این موضوع مورد اعتراض و نارضایتی شهروندان شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان  در این خصوص اضافه کرد: بر این اساس انتقال مطب پزشکان به مکانی مناسب ضروری بوده و شهرک پزشکان ظرفیت خوبی برای تمرکز پزشکان و خدمات دهی آسان به بیماران در یک مکان است.

روانبخش افزود: همچنین پراکندگی مطب پزشکان و استقرار آنها در مکانهای پرتردد منجر به ترافیک های سنگین و اتلاف وقت زیاد مراجعین شده است و احداث شهرک پزشکان می تواند در ساماندهی این وضعیت به عنوان الگویی برای دیگر پروژه های عمرانی باشد.

وی در ادامه ضرورت هوشمندسازی و ارتقا کیفیت زندگی شهری اشاره کرد و افزود: شهرک پزشکان می تواند به صورت هوشمند احداث شده و شاخصه های شهر هوشمند را داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به ترافیک سطح شهر و ایجاد گره های ترافیکی و نبود پارکینگ های عمومی خودرو ، شهرداری موظف است در این زمینه طرح هایی را اجرا کند که شهرک پزشکان یکی از این موارد است.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهرهمدان  هم با بیان اینکه احداث شهرک پزشکان عزم جدی مسولین مربوطه و مجموعه شهرداری را می طلبد، افزود: در شهرک پزشکان تمامی امکانات و تجهیزات پزشکان در یک مکان در دسترس قرا خواهد گرفت.

کامران گردان با اشاره به اینکه شهرک پزشکان مورد استقبال پزشکان و موردم قرار می گیرد، افزود: این شهرک می تواند آدرس مشخصی برای درمان بیماران باشد و از سردرگمی و تردد بیشتر بیماران در سطح شهر بکاهد.

گردان با بیان اینکه احداث شهرک پزشکان ضرورتی است که اجرای آن اقدامی ماندگار برای شهر و استان همدان خواهد بود، اضافه کرد: این طرح در جذب توریست و گردشگر سلامت هم بسیار تاثیر گذار است همچنین می تواند درآمدی پایدار برای مدیریت شهری به دنبال داشته باشد.

سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت حقوق ی و اداری شورای اسلامی شهرهمدان نیز ضمن تاکید بر اجرای طرح شهرک پزشکان،گفت: لازم است در راستای جانمایی مناسب ، نقاط قوت و ضعف پروژه مورد ارزیابی قرار گیرد.

گفتنی است پس از بازدید و بررسی مکانهای معرفی شده مقرر شد کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با همکاری مدیران املاک شهرداری منطقه ۳ و ۴ نسبت به دعوت از مالکین در خصوص شناسایی املاک و محدود طرح پیگیری های الازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.