قدس آنلاین: نویسنده مجموعه کتاب «یه قل دو قل» ارتباط مستقیم نویسنده را با مخاطب کودک ضروری دانست.

ارتباط مستقیم نویسنده با مخاطب کودک ضروری است

طاهره ایبد در حاشیه بازدید از غرفه کتاب‌های پروانه انتشارات آستان قدس رضوی در نمایشگاه با تأکید بر نقش و اهمیت مخاطب در تولید یک کتاب، به ضرورت عرضه و ارائه صحیح آثار تولیدشده اشاره و اظهار کرد: در حوزه کتاب کودک با مشکلاتی در شیوه تولید و عرضه آثار مواجه هستیم.
وی با بیان این که حوزه نشر خیلی وضعیت خوبی ندارد، گفت: متأسفانه مشکلات اقتصادی در همه حوزه‌ها اثر گذاشته است و وقتی مردم مشکلات مالی داشته باشند، با کتاب بیگانه می‌شوند.
این نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره به توجه برخی ناشران به اهمیت موضوع تصویرگری و کیفیت آثار تولیدی افزود: اما بازهم ناشرانی هستند که به کیفیت تولید کتاب توجهی ندارند.
ایبد با تأکید بر این که اصلی‌ترین بخش یک کتاب محتوای آن است، تصریح کرد: این محتواست که حرف آخر را می‌زند؛ کودکان این موضوع را به خوبی متوجه می‌شوند و اگر کتاب را دوست نداشته باشند، آن را پس می‌زنند.
وی ارتباط مستقیم نویسنده کودک با کودکان را ضروری دانست و گفت: من با بچه‌ها بازی می‌کنم و در جریان آن خیلی از نیازهای کودک را تشخیص می‌دهم؛ نکته قابل اهمیت دیگر برای نویسنده کودک، مطالعه دیگر آثار چاپ شده در حوزه کودک است و دیگر موضوع مهم، اطلاع از روان‌شناسی کودک است؛ اطلاعات به روز این افراد به نویسندگان کودک کمک زیادی می‌کند.
ایبد در خصوص فعالیت‌های به‌نشر نیز اینطور گفت: این انتشارات یک دوره‌ای خیلی خوب شروع کرد، یکی از گلایه‌های من این است چرا بعضی کتاب‌ها را کنار گذاشته‌اند و بر کتاب‌های مذهبی تمرکز کرده‌اند، باید روح اخلاق دینی را به جامعه منتقل کنیم؛ این موضوع اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.